Dawn McCarthy & Bonny Billy - Wai Notes (2007)

Roots
Label: Drag City

1. Then the Letting Go (4:28)
  2. Strange Form of Life (2:31)
  3. Lay and Love (3:38)
  4. God Is Love (4:15)
  5. The Signifying Wolf (2:45)
  6. The Seedling (2:56)
  7. I Called You Back (5:14)
  8. Wai (3:13)
  9. Cursed Sleep (4:31)
  10. God's Small Song (2:54)
Allmusic
Dit album bevat een verzameling lo-fi demo's en outtakes van het album 'The Letting Go'. Uit dit ruwe materiaal is uiteindelijk het album ontstaan.

De breekbare stemmen van Will en Dawn McCarthy (Faun Fables), begeleid door alleen wat gitaargetokkel, zorgt voor een intieme sfeer. Grappig is dat Will huilt als een wolf in the 'Signifying Wolf'.

Uitgegeven in beperkte oplage (10.000 ex.)

avatar van Nakur
Nou 10.000 beperkt...

sxesven
Nou ja, in a sense wel natuurlijk. Komt geen herpersing ofzo, dus na 10.000 is het afgelopen. Maar goed, zo'n vaart loopt het geloof ik nog niet...

avatar van platedraaier
1,5
Dat het niet zo`n vaart loopt, wil ik best geloven. Wat een gekweel zeg. Die man z`n microfoojn is denk ik stuk. En dan tokkelt ie wat op een gitaar en kweelt hij wat in die kapotte microfoon. Dan komt het ergste, er zit ergens nog een mevrouw in de keuken die dan ook mee begint te kweelen.
Misschien leuk voor de fans als bonus cd bij de echte uitgave. Maar als op zichzelf staande release is dit niks.

avatar van grovonion
Eigenlijk benieuwd of ze die 10.000 exemplaren uiteindelijk niet gratis hebben moeten weggeven...

avatar van Ducoz
Waarschijnlijk.

Om hier nou veelvoor temoeten betalen...
Ik heb er 2,50 voor betaald en dan is het wel leuk om er bij te hebben!

avatar van Tupelo
Wat een lage score! Ik vind dit een van de mooiste albums van Bonnie Prince Billy. Ik draai Wai Notes vaker dan The Letting Go - ik hou van de intiemer setting en het krakende geluid. Ik hou van de foutjes die maken alsof Will Oldham het in je huiskamer zingt.

Maar vooral ook heel mooi vind ik Dawn die wat veraf klinkt. Die eerste nummers zijn allemaal bloedtollend - je waant je in een Schots kasteel, buiten regent het en Dawn is een spook in een nabije kamer. Volgens mij moet je dit lusiteren in het donker, met niets anders om handen. Het is intieme muziek, eerlijk, kwetsbaar en zuiver.

avatar van Zeno
Nog steeds verkrijgbaar. Mooi hoesje met een authentieke polaroid foto.