StoneRider - Three Legs of Trouble (2008)

Label: Trustkill

1. Rush Hour Baby (3:37)
  2. Back from Ther Dead (4:26)
  3. Ramble Down (3:41)
  4. Juice Man (4:26)
  5. Wild Child (4:12)
  6. Bad Lovin' Never Felt So Good (3:45)
  7. Hair of the Dog (3:39)
  8. Bit My Tongue (3:18)
  9. Breakout (3:45)
  10. Shut My Mouth (4:25)
avatar van Papartis
Hier een recensie van Diana Willms van de Kindamuzik site:
Southern rockband Fight Paris besloot het muzikaal over een andere boeg te gooien. Het inmiddels tot StoneRider omgedoopte gezelschap demonstreert met Three legs of Trouble dat dit zeker geen verkeerde keuze is geweest. Het is namelijk een verbazingwekkend goede plaat geworden, die, zonder gedateerd aan te doen, sterk leunt op rocklegenden van weleer.

Het viertal uit Atlanta, Georgia flirt ongegeneerd met klassieke grootheden als Led Zeppelin, AC/DC, Lynyrd Skynyrd, en The Who. Mede daardoor roept de band regelmatig associaties op met nieuwe(re) bands die uit hetzelfde vat van muzikale invloeden tappen, zoals Wolfmother, The Datsuns, Jet of The Black Crowes. Niet vernieuwend, maar authentiek genoeg om geen rip-off te zijn.

Het is vooral het moddervette gitaargeluid dat toch al goede nummers als 'Ramble Down' naar een hoger plan tilt. De stevige rockriffs met een sterke hang naar de jaren zeventig en heerlijke solo's waarin de band grossiert, gaan gepaard met pakkende ritmes die de boel voortstuwen. Matt Tanners karakteristieke stem heeft nét dat smerige randje om de muziek dat vuige rock-'n-rollgevoel te geven.

Het album bevat negen eigen nummers en een verdienstelijke nieuwe versie van 'Hair of the Dog' van Nazareth. Dat het nummer perfect binnen de rest van Three Legs of Trouble past, zegt genoeg over de algehele sfeer. Ook het mooie retro - in sepia uitgevoerde - artwork sluit helemaal aan bij deze trip naar het verleden.

StoneRider is naast de vele hardcore- en metalcorebands dan een vreemde eend in de bijt bij Trustkill, met deze band heeft het label er desalniettemin een mooi paradepaard bij.

En ik bent het helemaal met haar eens!

Guitars & Wings
Erg goed album. Veel retro rock invloeden. Indertijd aangeschaft omdat eht veel weg had van The Answer en aanverwante bands