Starten bij 1997 geeft wel overlap met Mega Dance, maar ik snap RogerV's jeugdsentiment bij deze periode. En er blijft nog genoeg niet besproken materiaal over om het bespreken ervan leuk te houden.
Backstreet Boys - Quit Playing Games (With My Heart)
Ik wilde nog zeggen dat de 538-cd's doorgaans goed samengesteld waren, maar hier ging er toch iets mis.
ICT - Lasciati Tentare
Deze heeft wel iets, met meerdere talen in één nummer. Ik kan het niet saai noemen, het heeft een aangename flow (maar goed, m'n voorganger houdt gewoon niet van zoiets). Al lijken de luisteraars van m'n 90's-stream het meer met hém eens te zijn, erg geliefd is dit nummer niet.
Kristine W. - Land of the Living
Het origineel: Leuk. Minder dan Feel what you want, maar goed te doen. De Lisa Marie Experience-remix: Nog véél leuker. Welke versie hierop staat weet ik niet (dat zetten ze er op dit soort cd's vaak niet bij), maar die heeft nog een stukje meer karakter, met dat herkenbare lead-synthje.
Queen Dance Traxx en Blossom - Bicycle Race
Nogal hysterisch nummer. Meuk ja, maar een lól dat ik eraan heb beleefd toen dit net uit was...
(En eigenlijk is het oude nummer van Queen zó ongegeneerd door de mangel gehaald dat ik er weer bijna om moet lachen.)
Flamman & Abraxas met MC Remsy - Good to Go
Soundtrack van Naar de klote, die ene lsd-erige house-film. In z'n soort vind ik het zowaar een hoogvlieger, met nadruk op 'in z'n soort'. Al werkt het bijna als een drilboor op je in als je het een beetje hard zet. Erg subtiel is het niet.
The Prodigy - Breathe
Leuk. Maar de latere Prodigy doet me wel een stuk minder dan de variant van omstreeks Out of space, helaas. Een rare tegenstelling: hoewel het 'ruig' geproduceerd is, voelt het tóch wat gladder allemaal.
Critical Mass - Happy Generation
Tja, binnen z'n genre is het wel te doen. Ik hoor wel dat er aandacht aan is besteedt.
Cool Jack - Jus' Come
Is dit dezelfde versie als die op Lucky Dance 1 staat; die ene Yabba Dabba Dance-ripoff met Lucky Luke voorop? Die cd kocht ik in deze periode, en de versie daarop (weet even niet uit het hoofd hoe die heet) vind ik wel o.k., met dat aanstekelijke melodietje dat er hier en daar tussendoor zit.
Kaleef - Golden Brown
Een persoonlijke topfavoriet verkracht. Nogal fantasieloos sample-werk. Jammer.
Double Vision - Alone Again Or...
Was een soort koppeltje met die van Blossom, stonden na elkaar op m'n cassettebandje en draaide ik allebei even erg grijs. Deze is voor mezelf wel een stuk beter bewaard gebleven dan die van Blossom. Best stevig, maar net iets verfijnder dan reguliere happy hardcore. En een aparte stem. Ik kwam er trouwens pas heel recentelijk achter dat dit een cover was, leuk gedaan in ieder geval.