Emerson, Lake & Palmer - Then & Now - Now & Then (2006)

Label: Eurotrend

1. Toccata (3:32)
  2. Lucky Man (5:00)
  3. Fanfare for the Common Man/Blue Rondo a la Turk (22:07)
  4. 21st Century Schizoid Man / America (4:50)
  5. Knife Edge (6:11)
  6. Bitches Crystal (4:28)
  7. Hoedown (4:53)
Stijn_Slayer
Deze heb ik heel even gehad. Op zich heel knap gemusiceerd, maar ik vind er geen bal aan. Direct dezelfde dag nog doorverkocht aan pa.

Stijn_Slayer
Ik heb inmiddels de 2cd Then & Now gekocht, waarop dit album ook integraal (maar in andere volgorde) staat.

Dit is het album waarover ik het heb: http://en.wikipedia.org/wiki/Then_and_Now_(Emerson,_Lake_&_Palmer_album). Vooral disc 1 van deze cd vind ik erg goed (4*), maar die disc heeft verder niets met deze cd te maken.

Bij herbeluistering blijkt dat mijn 2* voor deze cd wel erg laag was. Greg Lake is z'n mooie stem kwijtgeraakt en klinkt hier toonvast, maar daar is alles mee gezegd. Z'n stem is gezakt (qua hoogte), en daardoor is zijn stemklank veel minder mooi geworden. Ik geniet eerlijk gezegd meer van de momenten waarop hij niet zingt, al wil ik hem niet als slecht betitelen.

Keith Emerson bewees ook hier weer dat hij nog steeds met een kilometers afstand het belangrijkste lid is. Zijn spel tijdens bijvoorbeeld 'Knife Egde' of halverwege 'Bitches Crystal', daar luister ik graag naar. Ik heb alleen het gevoel dat het samenspel tussen de leden een beetje uit het zicht is verloren.

'21st Century Schizoid Man' vind ik erg leuk om eens door ELP gespeeld te horen, maar deze uitvoering haalt het bij lange na niet bij de King Crimson uitvoeringen. 'America' is trouwens niet het Simon & Garfunkel nummer.

Disc 1 van de door mij genoemde cd is vooral de moeite waard, deze is denk ik vooral iets voor completisten. Ongeveer elk nummer heeft z'n momenten, maar is vrijwel nooit van begin tot eind geweldig. Daarnaast is Greg Lake hier toch een beetje de zwakke schakel.

avatar van Oldfart
Keith Emerson bewees ook hier weer dat hij nog steeds met een kilometers afstand het belangrijkste lid is....... Ik heb alleen het gevoel dat het samenspel tussen de leden een beetje uit het zicht is verloren.
dat is altijd al het probleem bij meneer Emerson geweest: overige bandleden zijn een lastige bijkomstigheid, een noodzakelijk kwaad, het liefst zou hij zelf de overige partijen ook nog spelen, maar hij had het al zo druk met zichzelf