Astrobrite - Whitenoise Superstar (2007)

Label: Vinyl Junkie

1. Whitenoisesuperstar (5:40)
  2. Cherryflavorburst (5:19)
  3. Vanillablue (5:27)
  4. Dragonfly Pinky Fuzz (3:53)
  5. Amorotic Zoom (5:43)
  6. Goddess (5:40)
  7. Summershine Smiley (5:42)
  8. Valentina Galaxina (2:40)
  9. Fireye Goodbye (5:03)
  10. Hero Xero (Lonely Boy) (4:43)
  11. Slow Red (3:26)
  12. Kisspeach (7:19)
avatar van Cygnus
Dat deze band op My Bloody Valantine lijkt hebben we bij het vorige album wel kunnen lezen. Op deze release gooit Scott Cortez er nog een schepje bovenop wat betreft de noise. Zo dik dat je hier niet meer kunt spreken van een MBV-kloon.

avatar van KampF
Witte ruis, we kennen het allemaal. Trek uw televisiekabel er uit et voila, u heeft sneeuw. Bij Astrobrite zijn ze ook fan van dit fenomeen, ware het niet dat de deze ruis nu juist zo subtiel edoch massief gegenereerd wordt met gitaren. Een muur aan noise waar dromerige melodieën schuil gaan ( u denkt nu aan MBV ). Astrobrite is way more massiever, eigenlijk zo massief dat je verstand haast op 0 wordt gezet. Ik ben er nog niet over uit of dit album nou beter is dan de vorige, maar een 4,0* durf ik het wel te geven Ik denk dat dit album in mindere mate een 'samenraapsel' van nummers is dan het vorige.

djeffibrelich
ik zie in het eerste berichtje de afkorting mbv staan, ik zie ergens anders ruis, albumtitel is ''white noise'', dan weet je al meteen hoe laat het is.

nu gaze bandje, tot nu toe geen enkele shoegaze-geinspireerde band gehoord die echt de moeite waard was.

wat een leuke songtitels trouwens, moet gelijk aan de cocteau twins denken bij dit soort grappige titels.

cherryflavorburst?
een type frisdrank?

heb net naar de nummers ''amorotic zoom'' en ''ultrablast geluisterd''
het is duidelijk wat voor muziek ze zelf hebben geluisterd, dit kan je terecht een mbv- rip off (of homage , wat je wil) noemen.

een gigantische muur van ruis aan de ene kant, en mooie , met overdosis galm bewerkte vocals aan de andere kant.
vooral ''amorotic zoom'' klinkt net als een verloren b-side van ''loveless''
het is best mooi eigenlijk.

avatar van KampF
Ik vind het eigenlijk heel erg verschillen van MBV als je binnen het shoegaze genre zou blijven.

djeffibrelich
ik heb niet de hele plaat gehoord, die 2 nummers die ik heb gehoord doen me wel veel aan mbv denken.
mischien komt het omdat ik eerst hier had gekeken voor ik ging luisteren..

Deze plaat nog es gehoord, de noise word hier wel heel wel erg ver doorgedreven, geef mij maar Pinkshinyultrablast, toch nog een 3* want het is een goeie plaat toch.

avatar van OldRottenhat
Is dit album ergens te koop of te downloaden? Zowel het nummer Whitenoisesuperstar als Astrobrites vorige album smaken naar meer!!

avatar van Cygnus
Op soulseek is deze goed te vinden. Als je iets van Astrobrite wilt kopen, is deze wat moeilijker te vinden, heb ik ervaren.

dat is zo,
de vorige band van scott cortez was ook niet bepaald een bekende naam.
dus je mag blij zijn als je dit ergens in de bakken vind.

Om er een hele discussie voor te openen die dan 1 a 2 comments krijgt, gaat me wat ver en toevoegen komt nog wel eens:

Astrobrite heeft een nieuw album genaamd One Hit Wonder. Voor mij, nu al HET hoogtepunt van dit jaar. heel erg melodieus, maar knalhard. Super!