The Neville Brothers - Walkin' in the Shadow of Life (2004)

R&B
Label: Back Porch

1. Walkin' in the Shadow of Life (4:18)
  2. Poppa Funk (1:45)
  3. Can't Stop the Funk (4:03)
  4. Ball of Confusion (That's What the World Is Today) (4:42)
  5. Kingdom Come (4:43)
  6. Middle Passage (1:00)
  7. Junkie Child (4:30)

met B.G.

8. Streets Are Callin' (4:05)
  9. Your Life (Fallen Soldiers) (3:54)
  10. Scrape Scat (0:57)
  11. Carry the Torch (4:22)
  12. Brothers (4:41)
  13. Rivers of Babylon (4:09)
Vieze vette stampende dampende stinkende zwetende funk! Niet verwacht dit te horen op een album uit 2004 van de oude rotten van The Neville Brothers. Op de achterzijde staat "File under: Pop", een ware belediging wat mij betreft. Iedere liefhebber van funk moet hier naar luisteren, want ik hoor wat George Clintonachtige sounds en zeg hierbij dat dit een ondergewaardeerde plaat is. Het enige wat ze hadden mogen laten is het laatste nummer, want die past wat mij betreft voor geen meter op deze plaat. Maar gelukkig staat ie dan ook aan het eind van de plaat.