Ezo - Ezo (1987)

Japan
Label: Geffen

1. House of 1,000 Pleasures (5:07)
  2. Flashback Heart Attack (4:07)
  3. Mr. Midnight (4:22)
  4. Here It Comes (3:14)
  5. I Walk Alone (3:36)
  6. Destroyer (4:27)
  7. Big Changes (3:52)
  8. Kiss of Fire (3:25)
  9. Desiree (3:27)
avatar van Von Helsing
Sterk debuut van deze Japanse metal band, die voorheen Flatbacker heette.

Dit album is geproduceerd door Gene Simmons. Here it Comes, Flashback Heart Attack en House of 1,000 Pleasures klinken nu nog steeds overtuigend.

avatar van Madjack71
Muzikaal gezien is dit E-Z-O zeker niet slecht. Strak en pittig en met Gene Simmons achter de productie, zit het met de sound ook wel snor.
House of 1.000 Pleasures zou zo een solonummer van Gene kunnen zijn. Kant B met Destroyer heeft ook wel Kiss smaakje over zich. Maar daar houd het dan wel een beetje op voor mij. Misschien nog die mislukte make up en die ontplofte haardroger, maar dat deed Kiss eerder en veel beter.
Nee, het is niet de muziek, spel of sound waar ik mij aan erger. Het is vooral die over de top gegrauw van zanger Masaki met zijn irritante -ik wil ruw klinken want ik zing hardrock- stem. Hij is m.i teveel bezig met maniertjes, waardoor hij de op zich goede muziek flink onderuit haalt voor mij.
3* dus en dat is jammer, want met een wat natuurlijke stevige stem, had het zo hoger kunnen worden. E.Z.O was beter af geweest met Gene Simmons als zanger.