Wim De Craene - Wim De Craene (1973)

Belgiƫ
Roots / Pop
Label: Decca

1. De Boudewijn de Eerste Straat (2:32)
  2. Kroegen (2:09)
  3. De Kleine Man (4:12)
  4. Bebdibelem Petua (2:58)
  5. De Rode Heuvel (4:09)
  6. Stad (3:20)
  7. De Bubbelgum (4:00)
  8. 't Is Om de Poen Te Doen (1:53)
  9. Ik Sterf van Dorst bij de Fontein (3:17)
  10. De Rechter en de Landloper (1:45)
  11. Harry (1:01)
  12. Wimologie II (2:46)
  13. Bebdibelem Petua (Generiek) (1:25)
avatar van c-moon
Wat ben ik blij: "gerechtigheid is geschied". Eindelijk was ik in staat om de Wim de Craene catalogus te vervolledigen op Musicmeter

En zo prijkt nu Wim's debuutalbum op Musicmeter. En dames en heren, welk een stérk debuut !

"kroegen", "De Kleine Man" (protestsong!!), "De Rode Heuvel" ( t is geen Montmartre, maar het is ook een heuvel, ...), het o zo prachtige, sublieme "Ik Sterf van Dorst bij de Fontein", "de Rechter en de landloper"...

hoogetpunten? Mensen, de plaat puilt er van uit !!

avatar van LucM
Eindelijk zijn de reguliere albums van Wim De Craene op CD te verkrijgen (samen in de box Integraal). Sterk debuut inderdaad met enkele klassiekers in het Nederlandstalige genre zoals De Boudewijn de Eerste Straat, De Kleine Man (nog steeds actueel), Ik Sterf van Dorst bij de Fontein.

marleone
De rode heuvel is een van de mooiste nederlandstalige nummers ooit.

Pracht LP