Dr. Kloot - History of the World / Part One (2007)

Alternatieve titel: A Fine Selection of Underground Classics Performed by Dr. Kloot

Belgiƫ
Label: Super

1. Final Solution (4:37)
  2. Partime Punks (4:14)
  3. La Femme Chinoise (5:42)
  4. Love Without Sound (3:20)
  5. Here's to You (3:07)
  6. Homo Sapien (3:05)
  7. Mothers Little Helper (3:02)
  8. In Between Days (2:46)
  9. Boredom (2:34)
  10. The Model (4:38)
  11. Now I Wanna Be Your Dog (4:27)
  12. Safetypin Stuck in My Heart (2:11)
  13. Smokescreen (2:09)
  14. Strange (4:08)
  15. Take a Skinhead Bowlin (1:57)
  16. Teach Me Tiger (2:39)
  17. Oh Superman (3:01)
avatar van c-moon
Kloot per W strikes again! Dit keer opereert Claude Perwez (zijn echte naam) onder de val "Dr. Kloot" en na zijn zovele projecten, waaronder recentelijk een heus Ramones-tribute, kiest hij er nu voor om een album vol te spelen met covers van diverse idolen van hem uit de '70s en '80s'..

17 nummers is misschien wat véél, en niet alle nummers zijn even geslaagd, maar veelal is het toch genieten of op zijn minst leuk om te horen ...

Wie raadt de orginele uitvoerders? ;-p

avatar van Slowgaze
Zo uit mijn hoofd:
8 The Cure
9 Buzzcocks
10 Kraftwerk
11 The Stooges
17 Laurie Anderson
De rest is aan de eh... rest.

avatar van c-moon
Ok, voor die twee of drie mensen die dit zullen lezen - wat opnieuw bewijst hoe cult en ondergewaardeerd Dr. Kloot aka Kloot per W is:

1. Pere Ubu
2. Television Personalities