Clan of Xymox - The John Peel Sessions (2001)

Label: Strange Fruit

1. Stranger (5:33)
  2. Muscoviet Mosquito (4:02)
  3. Seventh Time (4:47)
  4. After the Call (7:23)
  5. Agonised by Love (5:06)
  6. Mesmerised (6:18)
Jean-Maurice
Deze opnames dateren van 1985. Clan of Xymox nog in de originele bezetting en voor hun meesterwerk 'Medusa'. De productie is hier geweldig. Volgens de informatie op het cd-hoesje hebben ze John Peel nooit persoonlijk ontmoet. Hoe dan ook, het geeft maar weer eens aan hoe populair ze waren buiten Nederland in die tijd. Er is bij mijn weten geen enkele Nederlandse band uit de jaren 80 die werd uitgenodigd voor een John Peel session. Deze 33 minuten blijven erg aangenaam om naar te luisteren omdat je een goede indruk krijgt hoe ze toen live klonken.

De dubbel cd Clan of Xymox live geeft je nog een beter beeld van hoe ze live klonken.Dit klinkt ook fantastisch, maar blijft wel studio natuurlijk.

avatar van Castle
Openend met Stranger, bijna gelijk aan het debuutalbum uitvoering, nagenoeg gelijk, deze versie is voller en moddervet van geluid, duidelijk beter dan mijn vinyl uitvoering.
Overige nummmers meer dan okee, dan verrassend , dan pakkend, maar hetgeheel is John Peel sessie waardig.
Te gek!

The Clan heeft uitsluitend top albums afgeleverd