Andi Almqvist - Red Room Stories (2007)

Zweden
Roots
Label: Rootsy

1. Low-Dive Jenny (5:04)
  2. Red Room (3:59)
  3. Katzenjammer (2:35)
  4. Midnight (3:44)
  5. I Was Not to You What You Were to Me (3:51)
  6. Mother Nature (3:15)
  7. Jezebel (4:16)
  8. Confession (2:09)
  9. Purple Brno Snow (3:42)
  10. Sour Grapes (2:13)
  11. Vampire Fangs (4:20)
avatar van ralfsjam
heb net even een paar nummers op myspace.com/andialmqvist mogen bewonderen...... wat een pracht! ben zelf helemaal weg van Mark Lanegan's stemgeluid, en weinig mensen zo horen zingen als hem. maar deze man komt goed in de buurt, en ook de 5 nummers die op myspace staan klinken zeer goed. Andi klinkt iets frisser dan Mark, ik dat is weg te werken met een paar fusten wiskey, een pallet shag en weinig slaap! zoals ik het nu hoor een 4 (mochten de andere 6 tegenvallen stel ik hem bij) over 4 dagen heb ik de cd. kan niet wachten

avatar van ralfsjam
de hele cd nu in huis! goed van begin tot einde, met 1 kwalitatief minder nummer en dat is "mother nature". hij is niet slecht, maar het is in mijn ogen te makkelijk vergeleken met de rest. maar goed het gaat dus om de rest. die is goed. een dikke prima! een lekkere rustige cd met 3 oplevingen. (katzenjammer, mother nature en sour grapes) lowe-dive jenny is samen met sour grapes een echte mark Lanegan nummer. en jezebel is een nummer die Tom Waits geschreven kon hebben. de nummers zijn allemaal donkere verhaaltjes opzich, met als low-dive jenny het grote voorbeeld!
ik blijf bij een 4! dik...

wat jammer dan dat ik van deze cd alleen Mother Nature ken

avatar van muziekobsessie
heb deze singersongwriter een jaar niet geluisterd en nu weer is gedownload en moet zeggen beter dan ik me kon herinneren. Een paar miskleunen maar over het algemeen toch onder de spaarzame catergorie de best you never heard of!! Vooral de teksten zijn van het kaliber waar Nick Cave nog een kleuter bij lijkt. Een stem ala mark lanegan wat wil je nog meer...de volgende plaat van deze niet uit te spreken artiest wordt een doorbraak. Wedden!!!

avatar van muziekobsessie
"there's a merry-go-round full of woman spinning on top of my head. Some of theme love me for who i was but most of them wish i was dead"(Katzenjammer)

avatar van muziekobsessie
yes!!! er komt eind deze maand een nieuwe cd van Andi "glimmer" uit. en wat er al te horen is op myspace is wordt die erg mooi. ennio morricone verwerkt in een eigen nummer is echt subliem!! Op you tube kan je zien dat Eugen van 16hp en Mark Lanegan allebij grote fan zijn

Zoeff
Erg fijne plaat, inderdaad een mengsel van Waits, Lanegan en Cave. Ook tekstueel erg goed. Vooral Low Dive Jenny kan ik zeer waarderen.

avatar van popstranger
Ben nog steeds blij dat ik van dit album nog een exemplaar ooit op de kop heb kunnen tikken. Onterecht onbekend bij velen. De eerste keer dat ik nummers als Red Room, I Was Not To You What You Were To Me en Purple Brno Snow hoorde ging ik bijna neer bij zoveel muzikale schoonheid.

En nog steeds...