menu

Andrew Lloyd Webber & Tim Rice - Evita: The Complete Motion Picture Soundtrack (1996)

mijn stem
3,29 (40)
40 stemmen

Verenigde Staten
Score
Label: Warner Bros.

  1. Cinema in Buenos Aires, 26 July 1952
  2. Requiem for Evita

    met Gary Moore

  3. Oh! What a Circus

    met Antonio Banderas

  4. On This Night of a Thousand Stars

    met Jimmy Nail

  5. Eva and Magaldi / Eva Beware of the City

    met Antonio Banderas

  6. Buenos Aires

    met Madonna

  7. Another Suitcase in Another Hall

    met Madonna

  8. Goodnight and Thank You

    met Antonio Banderas

  9. Lady's Got Potential

    met Antonio Banderas

  10. Charity Concert / The Art of the Possible

    met Antonio Banderas

  11. I'd Be Surprisingly Good for You

    met Madonna

  12. Hello and Goodbye

    met Andrea Corr

  13. Peron's Latest Flame

    met Antonio Banderas

  14. New Argentina

    met Antonio Banderas

  15. On the Balcony of the Casa Rosada 1

    met Jonathan Pryce

  16. Don't Cry for Me Argentina

    met Madonna

  17. On the Balcony of the Casa Rosada 2

    met Madonna

  18. High Flying, Adored

    met Antonio Banderas

  19. Rainbow High

    met Madonna

  20. Rainbow Tour

    met Gary Brooker

  21. Actress Hasn't Learned the Lines (You'd Like to Hear)

    met Antonio Banderas

  22. And the Money Kept Rolling (In and Out)

    met Antonio Banderas

  23. Partido Feminista

    met Madonna

  24. She Is a Diamond

    met Jonathan Pryce

  25. Santa Evita
  26. Waltz for Eva and Che

    met Antonio Banderas

  27. Your Little Body Is Slowly Breaking Down

    met Madonna

  28. You Must Love Me

    met Madonna

  29. Eva's Final Broadcast
  30. Latin Chant
  31. Lament

    met Antonio Banderas

zoeken in:
avatar van aERodynamIC
4,0
Met deze cd wist Madonna zich weer wat serieuzer in de kijker te spelen. Zeker na haar (met name in Nederland) matig ontvangen albums Erotica en Bedtime Stories.
Het was ook eigenlijk voor het eerst dat Madonna een filmrol had waarin je haar wél serieus kon nemen.
Met die filmrollen is het ook hierna niks meer geworden, met de muziek gelukkig wel. Haar beste albums zouden nog komen.

3,5
Zoals ik wel vaker met musicals (eigenlijk opera's) heb, vind ik de helft van de nummers erg goed, maar ook een groot gedeelte meer een opvuller "omdat alles per se gezongen moet worden". Zo ook hier, met als een van de grootste uitschieters toch wel het nieuwe You Must Love Me.

avatar van Hans Brouwer
Ik heb mij onlangs lovend uitgelaten over Jesus Christ Superstar. Dit geldt natuurlijk ook voor deze Musical. Ik vind de film met Madonna in de rol van Eva Peron geweldig. Hier geldt echter ook weer dat de originele uitvoering met o.a. Julie Covington toch wel de beste is. Maar alle lof voor Andrew Lloyd Webber en Tim Rice. Zowel JCS als Evita zijn ware meesterwerken!!

madonnagirl3
Mooie nummers...
Madonna zingt hierin ook prachtig,..
alleen ik heb de film niet gezien nog...
maar hij is een 3.5
wel waar ookal ben ik der niet altijd voor in de stemming

3,5
neo (crew)
score-freak schreef:
Zoals ik wel vaker met musicals (eigenlijk opera's) heb, vind ik de helft van de nummers erg goed, maar ook een groot gedeelte meer een opvuller "omdat alles per se gezongen moet worden".


Eens. Een geweldige lament en requiem en andere stukken overdonderen mij, tegenover behoorlijk matige songs.

avatar van Brunniepoo
3,5
Wow, is het alweer zeventien jaar geleden dat deze film uitkwam? Ik kan me herinneren dat ik deze film in de bioscoop gezien heb (Tuschinski denk ik) en aangenaam verrast was door de vocale prestaties van zowel Madonna als Antonio Banderas. Of ik de soundtrack kocht voordat ik de film zag of erna kan ik me niet meer herinneren.

Bij herbeluistering ben ik hier eigenlijk nog steeds behoorlijk enthousiast over, wat voor een behoorlijk deel te danken is aan de ijzersterke songs van Lloyd Webber en Tim Rice. De teksten van Ché zijn zo heerlijk sarcastisch en goed gebracht door Banderas, of in het geval van Peron's latest flame en Rainbow tour door Banderas en een ensemble, en veel interessanter dan de verkoopteksten van Evita.

Madonna valt ook absoluut niet tegen, hoewel ze niet het bereik van bijvoorbeeld een Julie Covington heeft. Toch slaagt ze goed in de hoge noten in bijvoorbeeld Rainbow high en is ze goed op dreef in de ballads, iets waar ik normaliter bij Madonna juist nooit zo'n fan van ben. You must love me behoort zeker tot de hoogtepunten van dit album.

Bij het uitkomen heb ik de dubbelaar gekocht en niet de enkele cd-versie die hier, als ik me goed herinner tenminste, ook van bestaat. Die dubbelaar bevat helaas wel een heleboel vrij vervelende stukken, die met de beelden erbij best te doen zijn maar die los daarvan niet veel toevoegen en de vaart uit het album halen.

Toch een ruime voldoende. 3,5*

5,0
Een prima uitvoering van Evita met een fantastisch klinkende Madonna. Ik heb lang gedacht dat ze zich tot een goede vocaliste had ontwikkeld, maar na haar optreden bij het Eurovisie songfestival vrees ik dat e.e.a. meer de verdienste van de soundengineers is geweest dan van Madonna......

avatar van Gert1980
4,0
Draakje1968 schreef:
Een prima uitvoering van Evita met een fantastisch klinkende Madonna. Ik heb lang gedacht dat ze zich tot een goede vocaliste had ontwikkeld, maar na haar optreden bij het Eurovisie songfestival vrees ik dat e.e.a. meer de verdienste van de soundengineers is geweest dan van Madonna......


Ga je nu serieus een optreden uit 2019 vergelijken met een opname uit 1996? Daar zit 23 jaar tussen. Madonna volgde van 1995 t/m ergens 1998 wel degelijk zanglessen en dat worp zijn vruchten af. Nee, een Streisand zou ze nooit worden, maar ze klonk ineens veelal beter dan ze daarvoor had gedaan. Helaas is Madonna wat dit soort dingen betreft lui en liet ze het hierna al snel voor wat het was. Maar er is een interview met Andrew Lloyd Webber waarin hij vertelt hoe hij Madonna's stem hoorde groeien tijdens de sessies voor dit album.

avatar van Gert1980
4,0
Brunniepoo schreef:
Madonna valt ook absoluut niet tegen, hoewel ze niet het bereik van bijvoorbeeld een Julie Covington heeft.


Dat vind ik juist het grote pluspunt aan deze versie. Ik had dit album altijd al op plaat, maar juit door de stem van Covington deed het me minder. Ze zingt schitterend, maar mij iets te perfect. Ik hou bij dit soort projecten van een beetje een breekbare stem. Madonna klinkt menselijk en breekbaar waar nodig, terwijl ik bij Julie Covington alleen maar een perfecte stem hoor uithalen.

Brunniepoo schreef:
en is ze goed op dreef in de ballads, iets waar ik normaliter bij Madonna juist nooit zo'n fan van ben.


En mede door bovengenoemde mening ben ik juist een groot fan van madonna's ballads, ze is geen power zangeres, maar juist doordat haar stem zo dun is geloof je haar emoties. Denk dat hierdoor haar ballads ook vaak grote hits werden en ballad verzamelaar Something to Remember zo'n succes was in een tijd waarin Madonna eigenlijk wat verguisd werd.

5,0
Gert1980 schreef:
(quote)


Ga je nu serieus een optreden uit 2019 vergelijken met een opname uit 1996? Daar zit 23 jaar tussen. Madonna volgde van 1995 t/m ergens 1998 wel degelijk zanglessen en dat worp zijn vruchten af. Nee, een Streisand zou ze nooit worden, maar ze klonk ineens veelal beter dan ze daarvoor had gedaan. Helaas is Madonna wat dit soort dingen betreft lui en liet ze het hierna al snel voor wat het was. Maar er is een interview met Andrew Lloyd Webber waarin hij vertelt hoe hij Madonna's stem hoorde groeien tijdens de sessies voor dit album.


Vergelijken? Ik constateer dat de beste mevrouw totaal niet in staat is ook maar een klein beetje fatsoenlijk te zingen! Zelfs als een vocaliste lui is geworden, moet ze na al die jaren nog iets van basale vaardigheden kunnen tonen. Tenzij er fysiek of mentaal grotere problemen zijn natuurlijk.
En dat Andrew Lloyd Webber zich positief over Madonna heeft geuit, zegt mij heel weinig. In die wereld is het nu eenmaal goed gebruik het eigen nest niet te bevuilen en zelfs tot in het extreme te slijmen. Doet iemand dat niet, komt de carriere in gevaar cq willen mensen niet meer met je werken.

avatar van Gert1980
4,0
Draakje1968 schreef:
(quote)


Vergelijken? Ik constateer dat de beste mevrouw totaal niet in staat is ook maar een klein beetje fatsoenlijk te zingen! Zelfs als een vocaliste lui is geworden, moet ze na al die jaren nog iets van basale vaardigheden kunnen tonen. Tenzij er fysiek of mentaal grotere problemen zijn natuurlijk.
En dat Andrew Lloyd Webber zich positief over Madonna heeft geuit, zegt mij heel weinig. In die wereld is het nu eenmaal goed gebruik het eigen nest niet te bevuilen en zelfs tot in het extreme te slijmen. Doet iemand dat niet, komt de carriere in gevaar cq willen mensen niet meer met je werken.


Prima dat het jou als niet kenner weinig zegt wat Lloyd Webber betreft, maar Lloyd Webber is zeer moeilijk wat toestemming voor zijn werken verlenen betreft en laat zich juist vaker niet positief uit over anderen dan wel. De man Staat niet bepaald als sympathiek te boek en was dit destijds ook over Madonna niet. Pas toen hij in de opnamestudio aanwezig was en aanschouwde hoe hard ze voor deze rol werkte werd hij milder naar Madonna toe.

Tuurlijk Madonna is nooit een goede zangeres betreft, maar hier ging ze voor en het heeft weinig met flink bewerken in de studio te maken.
En de 23 jaar die tussen deze plaat en het songfestival zit kan wel degelijk uitmaken. Ik ken zangers en zangeressen die in mindere tijd compleet anders zijn gaan klinken.
Alison Moyet zei laatst nog in een interview hoe zij bepaalde nummers niet meer kan zingen door hoe haar stem in de afgelopen 25 jaar is veranderd. Dat is niets nieuws. En bij zangeressen als Madonna, die al nooit vocaal sterk waren blijft er nog minder over.

5,0
Gert1980 schreef:
(quote)


Prima dat het jou als niet kenner weinig zegt wat Lloyd Webber betreft, maar Lloyd Webber is zeer moeilijk wat toestemming voor zijn werken verlenen betreft en laat zich juist vaker niet positief uit over anderen dan wel. De man Staat niet bepaald als sympathiek te boek en was dit destijds ook over Madonna niet. Pas toen hij in de opnamestudio aanwezig was en aanschouwde hoe hard ze voor deze rol werkte werd hij milder naar Madonna toe.

Tuurlijk Madonna is nooit een goede zangeres betreft, maar hier ging ze voor en het heeft weinig met flink bewerken in de studio te maken.
En de 23 jaar die tussen deze plaat en het songfestival zit kan wel degelijk uitmaken. Ik ken zangers en zangeressen die in mindere tijd compleet anders zijn gaan klinken.
Alison Moyet zei laatst nog in een interview hoe zij bepaalde nummers niet meer kan zingen door hoe haar stem in de afgelopen 25 jaar is veranderd. Dat is niets nieuws. En bij zangeressen als Madonna, die al nooit vocaal sterk waren blijft er nog minder over.


Ik zal absoluut niet de discussie aangaan over Webber, want ik ben inderdaad wat zijn peroon betreft geen kenner. Wel weet ik e.e.a. van zang en het kan er bij mij echt niet in dat iemand nu zo extreem slecht zingt als die zangeres ooit de rol van Evita goed (zeg maar rustig fantastisch) zou hebben ingezongen. Tenzij er sprake is van fysiek verval, kan dat gewoon niet. Er zijn natuurlijk voorbeelden aan te wijzen van vocalisten die een dermate slechte zangtechniek hadden waardoor ze zeer vroegtijdig moesten stoppen. De tenor Franco Corelli is daarvan een schoolvoorbeeld. En als dit ook het geval is bij ons aller Madonna zou het inderdaad kunnen zijn dat zij slachtoffer is van luiheid in absurde mate. Dus dat zij ten tijde van Evita even heel hard heeft getraind en dit snel daarna heeft laten versloffen......
Wellicht ook een combinatie van dit en techniek in de opname studio / mixen die haar destijds zeer sterk heeft geholpen?
But to each his own, agree to disagree etcetera.

Fijne, wellicht muzikale, zondag gewenst.

avatar van Gert1980
4,0
Draakje1968 schreef:
bij ons aller Madonna


'Ons alles Madonna', hier moest ik even erg hard om lachen.

Draakje1968 schreef:
Dus dat zij ten tijde van Evita even heel hard heeft getraind en dit snel daarna heeft laten versloffen......
Wellicht ook een combinatie van dit en techniek in de opname studio / mixen die haar destijds zeer sterk heeft geholpen?


Wellicht, zal zeker voor een deel zo zijn. Maar ze heeft het idd hierna snel laten versloffen. Voor haar eerstvolgende album na deze soundtrack, te weten Ray of Light ging ze er nog volop voor. Maar volgens de mensen uit haar inner circle was daarna de luie Madonna weer terug en dat is dan ook per album na Ray of Light beter te horen.

Draakje1968 schreef:
Fijne, wellicht muzikale, zondag gewenst.


Bedankt, jij ook!

Gast
geplaatst: vandaag om 16:18 uur

geplaatst: vandaag om 16:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.