menu

Graeme Revell - The Crow: City of Angels (1996)

mijn stem
3,67 (6)
6 stemmen

Nieuw-Zeeland
Score
Label: Hollywood

  1. City of Angels (3:19)
  2. Camera Obscura (2:29)
  3. The Crow Rises (3:16)
  4. Santa Muerte (1:18)
  5. "A Dream on the Way to Death" (2:15)
  6. Temple of Pain (2:48)
  7. A Muder of Crows (2:01)
  8. Mirangula (2:05)
  9. Lament for a Lost Son (3:33)
  10. "Hush Little Baby" (3:05)
  11. Dias de Las Muertes (3:05)
  12. The Campanile (4:13)
  13. La Masquera (5:11)
  14. "I'll Wait for You" (1:51)
  15. Believe in Angels (5:45)
totale tijdsduur: 46:14
zoeken in:
5,0
neo
Revell bouwt voort op zijn gecomponeerde werk van The Crow. Hier en daar wat uitbreidingen, het liefdesthema lijkt wat afwezig, nu ligt de nadruk nog meer op gothic en donkere soundscape tonen. De componisten had slechts 8 dagen om deze score te schrijven, wat niet afdoet aan de kwaliteit. 4 sterren

5,0
neo
Dit blijft een score die in waardering blijft stijgen.Meer en zwaardere percussie dan The Crow, gelijk al bij ''City of Angels''.Wat een boel razendsnelle percussie overschakelingen! verhoogd naar 4.5 sterren

4,0
Veel minder percussie en meer sfeer dan verwacht, wat alleen maar beter is. De percussie die er is versterkt de sfeer, in dit geval meer en betere sfeer dan in The Crow, mede doordat het hier niet wordt onderbroken door "moderne" invloeden en veel etnischer blijft. Zo is de elektrische gitaar hier vervangen door een accoustische, wat imho veel beter past.

Enige minpuntje is dat het liefdesthema veel meer aanwezig is dan de vorige keer (maar liefst twee keer zo vaak), net iets te vaak eigenlijk wat als enige echte afleider van de donkere sfeer optreed. Lijkt enigszins een product van de korte schrijfperiode van de componist om geen nieuw thema te kunnen bedenken.

5,0
neo
Wat ik op zich ook wel een aardige vondst vond was de inbreng van Revell en zijn materiaal met Heather Nova stem en muziek voor ''Believe in Angels''. Echter al snel na wat Armeense instrumentatie en andere geluiden wordt het vrij standaard, maar nog wel in Revell's vroegere straatje te plaatsen.

Zelf kan ik van het liefdesthema geen genoeg krijgen, en in de film verliest het al snel zijn kracht. In de opening zit er nog een sterke scene waarin het subliem werkt, maar daarbuiten minder. Wat dat betreft vond ik het geluid van The Crow eerst altijd veel intrigerender dan het wat rauwere en miste zelf bepaalde zaken waar ik al zo lang mee vertrouwd was. Vermoed (al weet je dat nooit zeker) zullen die eerste twee scores van Revell op gelijke hoogte komen bij jou. Raad je ook Salvation van Beltrami zeer zeker aan.

4,0
neo schreef:

Vermoed (al weet je dat nooit zeker) zullen die eerste twee scores van Revell op gelijke hoogte komen bij jou.


Nee, ik weet zeker dat City of Angels hoger komt

Mede doordat bij The Crow enkele uitspattingen (het zingen ineens in Tracking the Prey bijvoorbeeld) mij niet aanstonden, en ik ook niet zo blij was met de saxofoon en dus de moderne invloeden. Ik weet dat deze passen bij het hoofdpersonage en snap het gebruik ervan, ik vind alleen dat het losstaand veel beter werkt wanneer deze zijn weggelaten.

Deze rauwere, meer etnische benadering ligt mij dan ook veel beter, dan vergeet ik het overmatige gebruik van het liefdesthema maar eventjes.

The Crow: 4*
City of Angels: 4.5*

5,0
neo
En vanwege de source bij The Crow?

4,0
Source? Het zingen in Tracking the Prey dus?

5,0
neo
Nee It can't rain all the time.

4,0
Het zingen in Tracking the Prey dus.

5,0
neo
Ja die dus. Raak vaak in de war met een een andere track titel die qua naam meer weg heeft van de source opening tekst van Track the Prey

4,0
Rain Forever zeker? (hoewel aardig tegenstrijdig...)

5,0
neo
Beiden woorden komen er wel degelijk in voor. It can't rain all the time, the sky will fall forever, and though the night is young, seems long your tears....

Ondanks de ontelbare luisterbeurten kan je dus nog steeds iets waar je zo vertrouwd mee ben door de war halen

avatar van Flipman
4,5
Ontzettend veel moeite moeten doen om aan dit album te komen, maar ik had 'm destijds toch in handen; uiteindelijk kocht ik hem meer om mijn verzameling compleet te maken dan voor de muziek zelf .

Ik vind dit album denk ik mooier dan zijn voorganger, hoewel de film het natuurlijk niet haalt bij zijn voorganger. Dit album heft net als e film zo'nheerlijk surrealistisch sfeertje, het eerste deel was duisterder, en de 'wereld' waarin het zich afspeelde leek reëeler. Dat is geen mipunt, maar de 'wereld' waarin deze film zich afspeelt (Los Angeles) lijkt niet echt te kunnen bestaan, maar ontsproten van de geest van iemand met teveel fantasie. De sfeer van de film is wel perfect, en de muziek sluit daar prachtig bij aan. Ik geef een vier en 'n half.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:44 uur

geplaatst: vandaag om 18:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.