Lacrimas Profundere - La Naissance D'Un Rêve (1997)

Duitsland
Label: Napalm

1. A Fairy's Breath (12:56)
  2. Priamus (11:23)
  3. Lilienmeer (2:32)
  4. The Gesture of the Gist (10:15)
  5. A Orchid for My Withering Garden (6:30)
  6. Enchanted and in Silent Beauty (11:32)
Empyrium
Meesterwerk. Dit gaat veel verder en dieper dan menig Gothic/Metal bandje van tegenwoordig. Het rammelt aan alle kanten maar dat geeft in dit geval een extra dimensie en diepgang aan het geheel.

Het laatste uur moet haast wel klinken als A Fairy's Breath. Gegrom, engelenzang, een symphony van de waanzin.

avatar van Von Helsing
Voor mij persoonlijk het beste album van Lacrimas Profundere, Hierna werd het allemaal wat gewoontjes.

Vooral A Fairy's Breath is prachtig.

avatar van wizard
Memorandum vind ik erg sterk, maar La Naissance d'un Rêve weet me maar niet te grijpen. Het heeft veel elementen gemeen met z'n opvolger, maar La Naissance laat me achter met de indruk naar een hoop losse, onsamenhangende fragmenten te hebben geluisterd. Het nogal matige geluid helpt daar ook niet veel aan. Het hele album vind ik daarom lastig om als geheel uit te luisteren. De volgende keer laat ik het maar gewoon weer bij Memorandum, daar beleef ik veel meer plezier aan.