Angel Dust - To Dust You Will Decay (1988)

West-Duitsland
Label: Disaster

1. 3rd Challenge (0:50)
  2. Mr. Inferno (4:07)
  3. Wings of an Angel (5:01)
  4. Into the Dark Past (Chapter II) (4:57)
  5. The King (4:05)
  6. To Dust You Will Decay (5:44)
  7. Stranger (4:41)
  8. The Duell (3:35)
  9. Hold On * (4:32)
avatar van Kronos
Destijds viel dit album mij na het debuut wat tegen toen het verscheen. Ik had wellicht gehoopt op nog sneller en harder terwijl dit vooral melodieuzer was en soms zelfs schaamteloos cheesy. Maar het blijft retestrakke en supersnelle speedmetal.

Je moet er van houden, maar de zanger is hier erg goed bezig en haalt af en toe ijzingwekkend hoog uit. En je kan het al raden, ik hou daar van. De solo's mogen ook gehoord worden maar het leukst zijn de razende drums en slaggitaren natuurlijk. Dit alles verpakt in degelijke nummers met begin, midden en eind. Kortom, een aanrader met ook nog eens een prachtige hoes in de onovertroffen heavy metal stijl.

Samen met m'n broers zijn we ooit in een 2pk'tje helemaal tot ver in Duitsland gereden om Angel Dust live aan het werk te zien. Daar aangekomen bleek het concert niet door te gaan. Toen uiteraard een grote teleurstelling maar nu denk ik daar met nostalgie aan terug.