Eurovision Song Contest Stockholm 2000 (2000)

Zweden
Label: BMG

1. Linda - No Goodbyes (Netherlands) (3:04)
  2. Ines - Once in a Lifetime (Estonia) (2:55)
  3. Alsou - Solo (Russia) (2:51)
  4. Nicki French - Don't Play That Song Again (United Kingdom) (2:49)
  5. Stefan Raab - Wadde Hadde Dudde Da (Germany) (3:03)
  6. BrainStorm - My Star (Latvia) (3:05)
  7. Charmed - My Heart Goes Boom (Norway) (3:04)
  8. Einar Ágúst Vídisson & Telma Águstsdóttir - Tell Me (Iceland) (2:57)
  9. Ping Pong - Sameyach (Israel) (3:02)
  10. The Rounder Girls - All to You (Austria) (3:01)
  11. Claudette Pace - Desire (Malta) (3:00)
  12. Olsen Brothers - Fly on the Wings of Love (Denmark) (3:03)
  13. Roger Pontare - When Spirits Are Calling My Name (Sweden) (3:01)
  14. Eamonn Toal - Millennium of Love (Ireland) (3:04)
  15. Nina Aström - A Little Bit (Finland) (2:51)
  16. Sofia Mestari - On Aura le Ciel (France) (3:32)
  17. Nathalie Sorce - Envie de Vivre (Belgium) (2:59)
  18. Jane Bogaert - La Vita Cosé (Switzerland) (3:00)
  19. Serafín Zubiri - Colgado de un Sueño (Spain) (3:08)
  20. Taxi - The Moon (Romania) (3:00)
  21. Alexandros and Christina - Nomiza (I Believed) (Cyprus) (3:06)
  22. XXL - 100% Te Ljubam (I Love You 100%) (Macedonia) (2:58)
  23. Goran Karan - Kada Zaspu Andeli (Croatia) (3:06)
  24. Pinar and the SOS - Yourgunum Anla (Turkey) (2:42)
Mijn 12 punten dat jaar ? Brainstorm met My Star. Eindelijk eens een echt goed nummer op het songfestival (en deed het niet eens zo slecht met een 3e plaats !!!)

aERodynamIC schreef:

Brainstorm met My Star

En opeens dook er een liedje op dat jaar dat ik serieus mooi vond. Dat was al jaren niet gebeurd.

Was echt een mooi liedje he. Maar ik geef het toe: ik vind die regelrechte songfestival-draken soms ook erg leuk. Zolang je het niet serieus neemt en lekker opgaat in de gekte (met je eigen lijstje en een zak chips op de bank) is het gewoon erg vermakelijk. Vooral kijken met meerdere personen en flink op alles commentaar geven: hoor je de helft niet eens

avatar van Tommeh
Jammer dat het 1 groot politiek spel is. Zelfs als Nederland met een goed nummer komt zal het niet winnen, aangezien alle landen die 'maatjes' van elkaar zijn toch op elkaar stemmen.

Ja dat is erg waardeloos, en als je kijkt naar de deelnemende landen dit jaar.....dan vrees ik nu helemaal het ergste. We hebben te weinig vriendjes

aERodynamIC schreef:

Inderdaad. Het is een soort avond van de wansmaak. Vooral niet te goed luisteren.

En iedereen haat het, maar kijkt stiekem toch, om dan de volgende dag te zeggen dat het je geen moer interesseert

starbright boy schreef:

Zelfs de Belgen keren ons de rug (wat ik van afgelopen jaren begrepen heb)...;)

avatar van starbright boy
Overigens laat ik het maar uit mijn hoofd om op die songfestival cd's te stemmen. Ik kan me van elk jaar met pijn en moeite een stuk of 3 nummers herinneren.

avatar van Facedown
Brainstorm met My Star is volgens mij het beste songfestival nummer van de afgelopen 10jaar