Vicious Pink - Vicious Pink (1986)

Dance / Pop
Label: Capitol

1. Cccan't You See (3:25)
  2. Spooky (3:17)
  3. The Spaceship Is over There (4:19)
  4. Blue [Love Mix] (3:17)
  5. Fetish (3:18)
  6. Take Me Now (3:58)
  7. Always Hoping (3:54)
  8. Great Balls of Fire (4:51)
  9. Cccan't You See [Exxx-tended Re-Mixxx] (6:00)
Cccan't You See, wat een geweldig nummer is dat toch. Een van de leukere onbekende jaren '80 ontdekkingen van de laatste tijd.

Ze begonnen overigens als achtergrondvocalisten bij Soft Cell. Verbaast me wel om hier geen bericht of stem van aERodynamIC aan te treffen.

Ken het niet maar zal het gelijk eens beluisteren. Straks kan ik er meer over zeggen

Dit soort linken met favoriete bandjes doen me trouwens nooit zo veel hoor. Achtergrondvocalen? Tja, leuk...... maar ben toch wel benieuwd meer omdat het jaren '80 is.

Okay dan. Na 1 luisterbeurt kan ik concluderen dat dit een leuk jaren '80 plaatje is maar wel eentje die nogal rommelig overkomt: luchtige niemandallerige popsongs en lekkere electrostampers. Ze wisselen elkaar in hoog tempo af.
Ik snap wel waarom dit nooit echt is doorgebroken maar aan de andere kant past het wel mooi in wat in die tijd populair was in de hitparade en dan net een slagje beter hier en daar.

Dit album zou het goed doen op menig electro-party: beetje campy en toch serieus genoeg om het leuk te vinden. Wel behoorlijk gedateerd.

Dat is snel. Was er al bang voor dat dit geen topper zou zijn, maar die ene single vind ik wel erg leuk. Misschien is het bij dit bandje genoeg om de singles te beluisteren...

Valt wel mee hoor: ik denk dat jij dit wel erg leuk zal gaan vinden. Typisch jaren '80 dat wel, maar toch aardig wat geweldige momenten. Kan snel een halfje meer krijgen als ik het beter ga leren kennen.