Elvis Presley - A Date with Elvis (1959)

Rock / Pop
Label: RCA Victor

1. Blue Moon of Kentucky (2:05)
  2. Young and Beautiful (2:07)

met Jordanaires

3. (You're So Square) Baby I Don't Care (1:55)

4. Milk Cow Blues (2:38)
  5. Baby Let's Play House (2:18)
  6. Good Rockin' Tonight (2:12)
  7. Is It So Strange (2:32)
  8. We're Gonna Move (2:31)
  9. I Want to Be Free (2:16)

met Jordanaires

10. I Forgot to Remember to Forget (2:27)
  11. Blue Moon * (2:39)
  12. Just Because * (2:33)
  13. One Sided Love Affair * (2:10)
  14. Let Me * (2:06)
avatar van veron35
Een van zijn leukste lp's.

avatar van fish
De liedjes op zich zijn natuurlijk uitstekend. Wat soundtrack nummers, oud SUN materiaal en reguliere RCA opnames. Doordat het zo'n samenraapsel is luistert het wat vreemd, maar het was dan ook vooral een manier om Elvis tijdens zijn diensttijd 'in the picture' te houden. Als ik me niet vergis werd de lp geleverd met een poster ofzo.

Jack in the Box
fish schreef:

Er zat een kalender bij waarop de fan kon afstrepen hoeveel dagen Elvis nog in dienst moest.
In 1977 ben ik Elvis pas gaan volgen.
Mijn moeder was toen lid geworden van het weekblad Prive en daarin zag ik een zwart-wit foto van Elvis die opgebaard in een kist lag.
AVRO's Top Pop met Ad Visser besteedde toen aandacht aan Elvis overlijden. Ik herinner me filmpjes van Wooden heart en nummers van zijn pas verschenen Moody Blue-album.
In 1978 ging ik met mijn ouders naar Amsterdam. Bij V&D kocht ik toen een pakketje van 3 cassettebandjes met al zijn hits erop. Vooral het nummer If I can dream maakte toen grote indruk op mij.
Mijn volgende aankoop was een cassettebandje van A date with Elvis dat voor fl. 7,90 bij Diskoland in de goedkope MC's bakken lag.
Ik had toen nog niet door dat dit album een samenraapsel was.
Het bandje duurde niet zo lang.
Vooral die Sun-opnamen deden mij wel wat, volgens velen (o.a. Bennie Jolink van de groep Normaal) zijn dat Elvis beste jaren, maar Elvis is back van RCA is volgens veel fans zijn allerbeste werk.
Het Pickwick-label bracht goedkope Elvis-albums uit in samenwerking met RCA Camden o.a. Elvis Christmas album.
Dankzij het lezen in het boek Elvis 1935 1977 van W.A. Harbinson en de discografie achterin wist ik waar ik zoeken moest.

AddictedToElvis
Hetzelfde verhaal als bij For LP Fans Only, alleen vind ik de nummers hier een stuk minder. Wel leuk is dat enkele songs van Jailhouse Rock erop staan, vooral Baby I Don't Care vind ik altijd geweldig.

Schitterend album. Elvis in grote doen. Puur, rauw met heel sterke songs

avatar van spinout
Deze nummers waren destijds nog niet eerder op LP verschenen. Een fantastische verzamelaar.

Wat mij betreft 1 van Elvis' beste albums dat tijdens zijn leven is uitgebracht. Een aantal van de meest geweldige Sun-opnames en een paar heel leuke songs van RCA.
Een absolute must have, niet alleen voor Elvis fans. Deze lp verdient een plaatsje in de kast van iedere pop- en rockliefhebber.

avatar van jorro
Aardige verzamelaar van Elvis. Het album bevat een aantal up tempo nummers en die vind ik meestal beter te waarderen dan de ballads. Blue Moon is zo'n stevige opener, Good Rockin' Tonight is ook fijn.
Het album komt op 2 augustus 1959 op 5 binnen in de UK albumlijst en staat daar 15 weken in met een 4e positie als hoogste.

avatar van spinout
Je bedoelt Blue Moon of Kentucky, want Blue Moon is zo'n ballad waar jij geen ene bal aan vindt. Dit ter verduidelijking, anders gaat de leek Blue Moon luisteren om een stevig Elvis nummer te horen en komt men bedrogen uit .

Om de verwarring toch wat groter te maken: Blue Moon staat op sommige CD's wel weer als bonustrack bij dit album. Dan heb je Blue Moon of Kentucky en Blue Moon op 1 album.

avatar van Dirkrocker
Fantastisch weer, sowieso zijn de oude verzamelaars goed van Elvis, want vaak stonden singles niet op t album wat later uitkwam en dan heb je ze mooi maar weer. Later werd het natuurlijk uitgemolken en 40 keer de best of Elvis uitgebracht. Maar toen leefde de beste man al niet meer. De versie baby you so square vind 10 keer beter als van Buddy Holly.

deze fantastische plaat kreeg van mij 5 sterren. Elvis was in die dagen top. Kwam er later achter, want in 1959 was ik nog een klein jongetje.