Rock Sizzzlers (1984)

8. Dexys Midnight Runners - Come on Eileen
  9. UB40 - Red Red Wine
  10. Culture Club - I'll Tumble 4 Ya
  11. Donna Summer - She Works Hard for the Money
  12. Air Supply - Making Love (Out of Nothing at All)
  13. ABC - The Look of Love
  14. Agnetha Fältskog - Can't Shake Loose
  15. Modern English - I Melt with You
  16. Freeez - I.O.U.
  17. Soft Cell - Tainted Love
Je komt nog eens wat tegen als je door je oude platenkast struint
Ik meen dat ik dit album kocht omdat het sterk in prijs verlaagd was: in elk geval is het een allegaartje waar weinig lijn in te ontdekken valt.
Ik weet wel dat ik het nummer van Kiss nogal stoer vond (als ik het nu hoor kan ik daar wel om lachen).
Verder wel een grote favoriet in de vorm van Soft Cells Tainted Love.

avatar van Dibbel
Begin en halverwege de jaren 80 kwamen er ook dikwijls Amerikaanse en soms Canadese verzamel-LP's tot ons, meestal via de V&D (R.I.P.).
Deze komt uit Canada en zal ik wel voor 5 gulden of minder gekocht hebben.

Staan in ieder geval 3 nummers die eigenlijk wel klassiekers zijn geworden wat mij betreft: Come On Eileen van Dexy's Midnight Runners, Change van Tears For Fears en The Look Of Love van ABC.
4 nummers die in Nederland geen hits waren: Lick It Up van Kiss (leuk), Helpless van Dan Hill (normaal is deze man van de rustige popmuziek, maar dit is een uptempo nummer dat die typische vervelende '80's sound heeft), Can't Shake Loose van Agnetha (ook een vervelend nummer met dezelfde vervelende sound) en Making Love van Air Supply (een softrockgroep met nogal wat bombast, maar dit nummer blijft niet hangen).
De 2 nummers van Culture Club vind ik nog steeds wel aardig (The Church of the Poisoned Mind is de beste van de 2).
Frank Stallone (de broer van) heeft een opgeblazen bombastnummer, maar mag misschien toch wel bij de guilty pleasures. Maniac is ook irritant, maar toch ook leuk en met gitaarsolo (in een dansnummer).
The Kinks vind ik het met dit nummer ook niet hebben en Donna Summer heeft hier ook al een vervelende jaren 80 sound en het liedje is gewoon niet zo heel goed. Red, Red Wine van UB40 heb ik altijd vervelend geworden.
Nog 3 goede nummers op het laatst: I.O.U. van Freeez is een vet disconummer en werd o zo veel gedraaid toen. Ook de minimalistische cover van Tainted Love door Soft Cell deed het goed op de dansvloer.
I Melt With You van Modern English is een fantastisch new wave nummer met een ijzersterke melodie.

Maar alles bij mekaar toch niet meer dan 2,5*.

avatar van nlkink
Voor mij als liefhebber van The Kinks is Come Dancing juist één van de weinige lichtpuntjes, net als Come on Eileen van Dexy's Midnight Runners en Red Red Wine van UB40.
Michael Sembello, Air Supply, Frank Stallone and Modern English vertegenwoordigen voor mij alles wat ik vreselijk vind aan de tachtiger jaren. De rest varieert van aardig tot redelijk.