Real Live - The Turnaround: A Long Awaited Drama (1996)

Label: Big Beat

1. Intro (0:54)
  2. Pop the Trunk (3:20)
  3. The Gimmicks (3:25)
  4. They Got Me (2:45)
  5. Ain't No Love (4:34)
  6. Iceberg Slick (4:07)
  7. Larry-O Meets Iceberg Slick (3:37)
  8. All I Ask of You (Commin' Thru) (4:28)
  9. The Turnaround (5:32)
  10. Trilogy of Error (4:55)
  11. Real Live Shit (4:31)
  12. Day You Die (4:46)
  13. Crime Is Money (4:09)
  14. Money & Shows (3:54)
  15. Real Live Shit [Remix] (6:17)

met Cappadonna, Ghostface Killah, Killa Sin en Lord Tariq

avatar van Osiris Apis
Wat is dit voor album? Hier zit toch K-Def in, die ook produceerde voor Lords of the Underground?

Social_Mask

Heb het 2 maal beluisterd en ik kan je zeggen dat dit geweldig klinkt!! Met name de beats en de raps zijn ook dik oké. Het begin is echt fantastisch lekker. Ain't No Love heeft trouwens dezelfde sample als dat nummer van Jay-Z en Big Syke..Ain't no love...in the heart of the city. Alleen vind ik het hier toch wat minder goed gesampled.

Social_Mask
Ondertussen nog een keer opgezet..en ik kan niks anders dan 4,5* hiervoor geven. Het beste album dat ik in tijden heb gehoord! Ik ga dit nog heeel vaak luisteren. Die remix van Real Live Shit is ook te vet!!!

avatar van Rhythm & Poetry
Je hebt een mooie keuze gemaakt Nega. Ik heb het album zojuist een draai gegeven en het klinkt lekker. De rapper is weliswaar niet heel bijzonder maar hij heeft een fijne stem om naar te luisteren. De producties van K-Def zijn van een goed niveau en het is soms moeilijk om stil te zitten. De combinatie rapper/producer werkt goed op The Turnaround, beide heren voelen elkaar prima aan.

raffael77
Fantastisch album. Jammer dat het hierbij is gebleven.

avatar van nega
Ik vind het een dope album, maar nergens echt bijzonder. Ik heb het al een paar keer geluisterd.

4 sterren en mijn favo is The Gimmicks

Rene1979
Ik twijfelde tussen de 3.5 en de 4....Toch een 3.5 Leuk album van de week...

avatar van Pooiertje
wel een leuk album, de beats zijn wel goed en de rappers ook wel.
Maar het word iets te langdradig voor mij wat wel een beetje jammer is.
Ondanks dat toch wel 3.5*

avatar van kemm
In 't begin voelde ik 'm niet zo. Misschien had ik met een titel als deze meteen een bom verwacht, maar dat bleef dus uit. Ik moet zeggen dat hij wel steeds meer en meer begint te groeien. Een 3,5 voor nu.

avatar van JLjuju

Vet en rauw album. Kon deze groep en rappers helemaal niet. Thanks Nega dus

avatar van Bartje..
Echt een geweldig album. K-Def zorgt voor een aantal hele sterke beats zoals o.a. bij The Gimmicks en Pop the Trunk, wat ook mijn favorieten zijn. (K-Def vind ik sowieso een hele sterke producer voor L.O.T.U.G.) Larry-O zorgt voor een goede raps maar is niet van het zelfde niveau als de beats van dit album, hij heeft daarbij wel een goed stemgeluid en een goede flow die niet gaat vervelen.
Voor de rest zorgen Ghost en Cappadonna nog voor een leuke bijdrage op Real Live Shit (remix), dit nummer heeft op het eind nog heerlijke scrathes en klapt er nog even een hele harde andere beat in! (Jammer dat deze beat niet los staat op het album). Dat deuntje van Trilogy of Error komt me wel heel bekend voor alleen, iemand enig idee in welk nummer dit sample nog meer zit?

Dit alles bij elkaar zorgt voor een lekker boombap album dat een dik verdiende 4.5* krijgt. Met misschien nog uitloop naar de 5

Rene1979
Voor mij toch wel een van de briljantste albums ooit gemaakt. Beats zijn tot in de puntjes verzorgd en klinken niet te gladgestreken maar precies zoals het hoort. Toen ik deze voor het eerst luisterde ws mijn cijfer nog iets lager. Maar nu gaat hij naar de volle mep. Album blijft mij ontzettend boeien.

avatar van MAS
MAS
Tof om wat oud K-Def werk te horen. Jammer dat hij niet meer albums heeft uitgebracht in die tijd.