C.C.S. - A's, B's & Rarities (2004)

Label: RAK

1. Whole Lotta Love (3:34)
  2. Boom Boom (3:36)
  3. Walking (3:13)
  4. Salome (3:05)
  5. Tap Turns on the Water (3:43)
  6. Save the World (4:02)
  7. Brother (3:26)
  8. Mister What You Can't Have I Can't Get (4:10)
  9. Sixteen Tons (2:57)
  10. This Is My Life (4:26)
  11. The Band Played the Boogie (3:57)
  12. Hang It on Me (4:00)
  13. Hurricane Coming (3:18)
  14. Dragster (3:14)
  15. Sunrise (5:16)
  16. Wade in the Water (2:57)
  17. Hundred Highways (3:50)
  18. Primitive Love (3:17)
  19. I Want You Back (3:44)
  20. Blues (2:48)
  21. If I Never Sing Another Song (1:44)
tangmaster
Sterke compilatie van de singles van C.C.S. dit is 74 minuten puur genieten. Prachtige bewerking van Led Zep's Whole Lotta Love of neem John Lee Hooker's Boom Boom. En natuurlijk hun grootste hit Tap Turns on the Water. Een must voor de C.C.S. liefhebber.

Harald
C.C.S is een Blues Big Band van Alexis Korner en C.C.S staat voor Collective Consciousness Society . Alexis Korner wordt ook samen met John Mayall de vader van de witte of britse Blues genoemd. Zonder Alexis Korner geen Free, Rolling Stones en misschien ook geen Led Zeppelin..

tangmaster
Aardig die CD booklet's maar of het ook zo is dat er geen weet ik veel wie zou zijn betwijfel ik, lees wel meer onzin in booklet's. Alexis Korner heeft wel invloed gehad op de Britse blues maar al te groot was die nou ook weer niet. En de C.C.S. was een band juist bedoeld om hits te maken en dat is in Engeland aardig gelukt en dat wordt goed in beeld gebracht met deze compilatie.

Harald
Natuurlijk staat in booklets soms veel onzin maar dat Alexis Korner niet veel invloed gehad heeft op de britse Blues of dat deze invloed niet al te groot was kan ik zo niet laten staan. De Rolling Stones Magazine heeft hem ook eens "The Father Of Us All" genoemd en dat is dan ook terecht. Het aantal artiesten die door Alexis Korners muzikale school zijn gegaan, daar kennis met elkaar gemaakt hebben en later met zijn steun eigen bands in het leven hebben geroepen is immens. Deze artiesten hebben begin jaren '60 meestal in zijn band "Blues Incorporated" gespeeld: Peter Thorup, Robert Plant, Ginger Baker, Jack Bruce, Charlie Watts, Mick Jagger, Steve Miller, Harold Beckett, Graham Bond, Dick Heckstall-Smith, Cyril Davies, Andy Fraser, Paul Rodgers, Terry Cox, Colin Hodginson en zo kan ik maar door blijven gaan ....

Father McKenzie
tangmaster schreef:

Héél sterk, inderdaad. Moet ik dringend eens opzoeken en aanschaffen. Het 45-toerenplaatje Tap Turns On The Water heb ik nog grijs gedraaid, the good old days, indeed!

avatar van 93.9
Tamelijk gedateerde muziek. Hoop fluiten en percussie. Wel goed gemaakt.