Harpers Bizarre - Harpers Bizarre 4 (1969)

Label: Warner Bros.

1. Soft Soundin' Music (4:10)
  2. Knock on Wood (3:08)
  3. Witchi Tai To (2:42)
  4. Hard to Handle (2:16)
  5. When the Band Begins to Play (2:33)
  6. Something Better (2:43)
  7. Blackbird (1:58)
  8. I Love You, Alice B. Toklas (2:07)
  9. There's No Time Like Today (2:07)
  10. All Through the Night (2:12)
  11. Cotton Candy Sandman (2:57)
  12. Leaving on a Jet Plane (2:22)
avatar van willemmusic
Psychedelische softrock bestáát, daar zorgde de latere topproducer Russ Titelmann wel voor, die deel uit maakte van deze groep, die ik hier als eerste mag recenseren en punten geven.
Natuurlijk staan hier een paar lelijke missers op, maar die wegen niet op tegen de schoonheid van nummers als Knock on Wood, Witchi Tai To, Something Better en ... ik had beter de missers kunnen noemen, dat zijn er maar een paar!
Ook alle andere lp,s zijn onevenwichtig, maar de moeite waard, veel Randy Newman én High Coin van Van Dyke Parks op Anything Goes!
De mooiste nummers vind ik die met het zg Itchycoo Park-effect en het verschuiven van het ritme met de zang, en zo licht hallucineren. De arrangementen en orkestratie zijn zeer verzord, niet te geloven dat die Titelmann later heavy hardrock ging produceren.
En als het nog een aanbeveling is... de drummer van the Beau Brummels doet ook mee.