Bonnie 'Prince' Billy - Wilding in the West (2008)

Roots
Label: Spunk

1. O Let It Be (3:37)
  2. Little Small Song (5:10)
  3. Then the Letting Go (5:12)
  4. The Gator (3:35)
  5. Master & Everyone (4:08)
  6. No Such as What I Want (3:11)
  7. Naked Lion (2:15)
  8. No Bad News (4:59)
  9. Wai (3:14)
  10. Three Questions (2:58)
  11. Weaker Soldier (4:45)
  12. I Called You Back (5:05)
  13. Magnificent Billy (2:16)
  14. Is It the Sea? My Home Is the Sea (Medley) (9:07)
Allmusic
Weer een nieuwe Bonnie 'Prince' Billy, ditmaal een live album.... opgenomen tijdens een tournee door Californië en bevat drie nieuwe nummers. De band: Will zelf, Dawn McCarthy, Emmett Kelly, Aram Smith, Azita & Will & Paul Oldham.

In eerste instantie was de plaat alleen voor de Australische markt bestemd, maar hij zal toch wereldwijd worden uitgebracht, zij het in beperkte oplage.

Ik ben benieuwd.

sxesven
Ook hier benieuwd. Summer in the Southeast heb ik vooralsnog niet uit kunnen zitten, maar weer eens een poging wagen denk ik...

sxesven
Hmm. Tja. Mja. Allereerst, sowieso wel een voldoende, een 3,5*. An sich niet verkeerd natuurlijk, deze plaat, gezien het feit dat de selectie aan nummers bijvoorbeeld redelijk fantastisch is met onder meer persoonlijke favorieten The Gator, Weaker Soldier, O Let It Be en enkele van de toffere nummers van The Letting Go. Wat me echter vaak stoort bij live-opnames van Oldham is de wat te losse uitvoering. Niks tegen wat live improv, begrijp me niet verkeerd, maar het is lang niet altijd nodig en soms gewoon niet wenselijk. Dit was wat mij betreft één van de grotere gebreken van Summer in the Southeast, dat ook nog eens getergd werd door een knudde geluidskwaliteit. Dat zit hier wel iets beter, hoewel ik dan weer niet echt te spreken ben over het feit dat de songs wel willekeurig uit één of meerdere live-opnames geknipt lijken te zijn en het resultaat meer een wisselvallige live-compilatie wordt dan een live-registratie. Maar goed, luistert verder wel ok weg, hier en daar prettige uitvoeringen, goede songkeuze, verzorgd boekje. Kleine 3,5* dus. Maar uiteindelijk moet dit gewoon live gezíen worden natuurlijk.

avatar van Nakur
Overigens ligt deze plaat voor een redelijke prijs in de schappen (tussen de 12 en 14 euro). Het is maar dat je het weet.

sxesven
Klopt, heb er zelf 13 euro voor betaald, geloof ik.

DonDijk
Master & Everyone, mooi gezongen.

avatar van dj maus

Is It The Sea is deels gebaseerd op West Palm Beach
Magnificent Billy is een erg losse versie van Lay And Love
Little Small Song is een oud nummer en heette voorheen Lost Blues

avatar van dj maus
Prachtige live CD. Ik wil met name No Bad News even noemen, want deze versie is echt om te smullen.