Afro Celt Sound System - Volume 2: Release (1999)

Wereld
Label: Real World

1. Release (7:36)

met Sinéad O'Connor

2. Lovers of Light (3:58)
  3. Éireann (5:10)
  4. Urban Aire (2:08)
  5. Big Cat (7:43)
  6. Even in My Dreams (7:05)
  7. Amber (5:26)
  8. Hypnotica (7:19)
  9. Riding the Waves (6:35)
  10. I Think Of... (4:36)
  11. Release It (6:29)
JonnieBrasco
Muzikaal zeer begaafde band die heerlijke avontuurlijke en ontspannende muziek maakt die niet snel verveelt. Het is een lekkere mix van traditonele muziek uit verschillende culturen: African beats en percussie, HipHop-beats en bassen, gecombineerd met een vrolijke blokfluit, Celtic instrumenten, akoestische gitaarmuziek en hier en daar aangevuld met mooie zang en electronische effecten. Dit alles gegoten in prachtige arrangementen maakt dit album aantrekkelijk om keer op keer weer aandachtig van te genieten.

avatar van cichlisuite
Helemaal mee eens, deze samen met vol 1 direct gekocht na een optreden.
Toch moet ik ook zeggen dat het zo in de huiskamer een beetje tegenvalt, dit is echt muziek voor in de openlucht met springende en dansende mensen erbij.
Ik vind het gast optreden van Sinead O'Connor bij deze release wel erg goed uit de hoek komen.

EVANSHEWSON
Voor een bespreking : zie iets verder terug bij JonnieBrasco.
Voor een score ;
zie hier ; 3.5

***1/2

avatar van indana
Het blijft een wonderlijke combinatie van muziek, maar wel een die aangenaam verrast. Zelfs in de huiskamer is het moeiijk om stil te blijven zitten tijdens het nummer Big Cat.

avatar van jellorum
a afro celt sound system
toen deze net uitkwam draaide ik deze iedere dag zeker twee keer
nu ben ik het eerlijk gezegd een beetje beu, dus heeft hij niet echt de tand des tijds doorstaan
toch een 3 voor jeugdsentiment en de paar hele goeie nummers