Dropkick Murphys - Blackout (2003)

Punk / Rock
Label: Hellcat

1. Walk Away (2:51)
  2. Worker's Song (3:32)
  3. The Outcast (3:10)
  4. Black Velvet Band (3:03)
  5. Gonna Be a Blackout Tonight (2:39)
  6. World Full of Hate (2:22)
  7. Buried Alive (1:57)
  8. The Dirty Glass (3:38)
  9. Fields of Athenry (4:24)
  10. Bastards on Parade (3:50)
  11. As One (3:01)
  12. This Is Your Life (3:43)
  13. Time to Go (2:53)
  14. Kiss Me I'm #[email protected]*faced (5:34)
avatar van EmDee
Geweldig album met één van mijn favoriete Ierse nummers, Field of Athenry in een heel apart jasje.

avatar van Raspoetin
Wel veruit hun lelijkste cover... doet onder vergeleken met die van de andere platen.

Dit Album heet eigenlijk Blackout (wat ook te zien is op de cover)

gewoon leuke folk, maar echt met een meebrulgehalte waar andere bands 'U'' kunnen tegen zeggen

DutchViking
Beste plaat van deze folkpunkers tot nu toe, vind ik. Vooral de uitstekende vertolking van de prachtige traditional Fields of Athenry spreekt mij aan. Daarnaast veel andere hoogtepunten, zoals Worker's Song, Walk Away en Buried Alive. Ik zet 'm op 4 sterren, maar dat kan nog groeien.

avatar van Sinner
Vind Sing Loud Sing Proud net wat sterker - maar Blackout heeft zeker een verdiende tweede plaats in mijn Dropkick Murphys lijstje. Fields Of Athenry doet mij persoonlijk niet zo veel in tegenstelling tot velen. Favoriete nummer is The Dirty Glass, dankzij het duet tussen Stephanie Dougherty (zingt ook in de band Deadly Sins). Echt een meebrul song. Verder doen vooral Walk Away, The Outcast, Bastards On Parade, Gonna Be A Blackout Tonight en Kiss Me I'm Shitfaced het erg goed bij mij. Hoop dat er zo snel mogelijk eens werk gemaakt wordt van een nieuwe cd!

avatar van gameg
jah lekker album

kan nog niet kiezen welke van de 3 laatste albums van the murphys
ik het beste vind

nummer 5 is super

avatar van grovonion
Ik had eigenlijk geen zin, ook al geen zin om deze plaat op te zetten. Uiteindelijk toch maar gedaan en wat gebeurt? Ik heb plotseling een goed humeur. Loop door de winkel al dansend met mijn winkelwagen. Heb een smile op mijn gezicht terwijl ik voor omstaanders onbegrijpelijk sta te stuiptrekken. Heerlijk: 4*

Alhoewel ik vrees dat een volgende plaat van DM's wel eens erg hetzelfde zou kunnen klinken.

Super album! Wat mij betreft de beste die Dropkick gemaakt heeft, staan veel goede nummers op en je kan weer lekker meebleren. En zoals eerder gezegt, lelijke cover, maar je krijgt er wel een goed humeur van!

avatar van relentless
een vier naar mijn inziens de beste plaat van deze heren heerlijk je word altijd er blij van

avatar van AOVV
Goeie plaat van Dropkick Murphys. De plaat haalt een constant niveau, zonder al te zwakke nummers. Het zijn niet allemaal pareltjes, maar 'Walk Away'; 'The Outcast'; 'Gonna Be A Blackout Tonight' en 'As One' zijn toch meer dan vermeldenswaardig.

Deze versie van 'Fields of Athenry' is zeker niet slecht, maar kan toch helemaal niet op tegen het origineel.

4 sterren

avatar van AOVV
Nog eens herbeluisterd, met het oog op de nieuwe van Dropkick Murphys, en het is toch allemaal net wat minder. Half sterretje eraf.

avatar van Lau1986
Heerlijk album, doet het hier eigenlijk altijd goed. Lekkere nummers, catchy, gewoon een groot feest. Ja ik geniet hier wel van.

avatar van AOVV
Dat ik een eeuwige twijfelaar ben, wordt weer maar eens bewezen, want ik ga mijn stem weer met een halfje moeten verhogen. De energie die het album uitstraalt, is simpelweg aanstekelijk!

4 sterren, welaan.