Richard Thompson - 1000 Years of Popular Music (2003)

Rock / Folk
Label: Beeswing

1. Sumer Is Icumen In (3:09)
  2. King Henry V's Conquest of France (4:34)
  3. When I Am Laid in Earth (4:06)
  4. So Ben Mi Ca Bon Tempo (3:05)
  5. Shenandoah (3:44)
  6. Blackleg Miner (3:21)
  7. Waiting at the Church (3:53)
  8. Trafalgar Square (2:58)
  9. There Is Beauty (2:39)
  10. Why Have My Loved One's Gone? (3:25)
  11. Old Rocking Chair's Got Me (3:04)
  12. Orange Coloured Sky (2:28)
  13. Cry Me a River (4:49)
  14. Drinking Wine Spo-Dee-O-Dee (2:32)
  15. The Fool (3:19)
  16. Legal Matter (3:23)
  17. Tempted (4:44)
  18. Kiss (3:54)
  19. Oops! I Did It Again (3:36)
  20. Sam Hall (3:28)
  21. Money (2:50)
  22. It Won't Be Long (2:27)
  23. Marry, Ageyn Hic Hev Donne Yt (0:30)
avatar van indana
Een overzicht van 1000 jaar populaire muziek tot u gebracht door de heer Richard Thompson, muzikant van beroep. van de middeleeuwen (Sumer Is Icumen In) tot nu (Oops! I Did It Again)
Vakmanschap kan Thompson niet ontzegd worden, er komen hier nogal wat verschillende muziekstijlen voorbij en hij beheerst ze allemaal. In deze uitvoering is zelfs Oops! I Did It Again te genieten! Hoogtepunten voor mij zijn verder Shenedoah en Blackleg miner. Het beatlesnummer It won't be long en de uitvoering van Prince' Kiss mogen er ook zijn trouwens.
Er schijnt ook een DVD van dit optereden te zijn voor de liefhebbers.

avatar van Masimo
Haha, wat 'n geweldig album is dit.. Het briljante idee van Richard Thompson om een muzikale samenvatting van 1000 jaren populaire muziek samen te stellen en te coveren en het ook nog 'ns goed uit weet te werken verdiend al een pluim!

Zoals indana hierboven al zegt: als je van Oops! I Did It Again een normaal luisterbaar nummer kan maken verdiend dat al respect.. Trouwens 't nummer Orange Coloured Sky, oeh, wat is dat 'n briljant nummer..

Benno
Het ontstaan van het idee is ook wel grappig. Thompson werd door Playboy gevraagd om een lijstje te maken van zijn favoriete nummers aller tijden. Maar hij raakte hevig ontstemd toen zijn lijstje met Middeleeuwse krakers geweigerd werd. Uiteindelijk is dit idee eruit geboren. Overigens vind ik de echt oude nummers nog altijd oneindig veel mooier dan die cover van Oops! I Did It Again. Het laatste nummer van de plaat maakt de grap helemaal compleet.