Gustavo Santaolalla - Ronroco (1998)

Argentiniƫ
Folk / Wereld
Label: Nonesuch

1. Way Up (4:06)
  2. Gaucho (3:12)
  3. Atacama (3:18)
  4. Coyita (3:19)
  5. Jardin (3:06)
  6. De Ushuaia a La Quiaca (2:54)
  7. Zenda (3:25)
  8. Lela (2:58)
  9. Iguazu (4:52)
  10. Pampa (4:22)
  11. Del Pago (3:03)
  12. La Vuelta (3:08)
avatar van dynamo d
Hierop staat het werkelijk schitterende Iguazu, dat je ook op de score Babel kunt horen. Andere mooie gitaarnummers op Ronroco zijn Atacama en De Ushuaia a la Quiaca. De nummers zijn gecomponeerd en worden met name bespeeld door Gustavo Santaolalla zelf.

neo (crew)
De ronroco gebruikt hij zo voor Igazu. Zeer waarschijnlijk het bekendste stuk waarvoor het instrument gebruikt wordt.

Is dat geen gitaar?

_2M
Klopt. (zie de alternatieve cover)

Nog bedankt voor de tip neo, schitterend album dit.

neo (crew)
Het instrument is een soort van gitaar. Nauw verwant aan de charango, wat een typisch Zuid-Amerikaans instrument is wat wordt gebruikt in Argetinië en Bolivia.

avatar van dynamo d
Aha, weer wat geleerd. Erg mooi geluid komt er uit de ronroco in ieder geval. Met Iguazu kun je zo lekker wegdromen. Prachtig!

avatar van jrn
jrn