Kathleen Edwards - Asking for Flowers (2008)

Canada
Rock / Country
Label: Rounder

1. Buffalo (5:15)
  2. The Cheapest Key (2:42)
  3. Asking for Flowers (5:02)
  4. Alicia Ross (5:06)
  5. I Make the Dough, You Get the Glory (4:37)
  6. Oil Man's War (4:01)
  7. Sure as Shit (4:09)
  8. Run (3:43)
  9. Oh Canada (3:59)
  10. Scared at Night (4:09)
  11. Goodnight, California (6:28)
  12. I Can't Give You Up * (2:31)
  13. Lazy Eye * (3:29)
brt
de eerste nummers op haar site klinken heel veel belovend! (als je naar haar site gaat openen een aantal nummers)
ik denk dat ze met deze plaat Lucinda Williams wel eens van de troon kan gaan stoten.

avatar van Shangri-la
Man man, wat is dit een prachtig album, werkelijk alles valt hier op zijn plaats. Dit is absoluut het beste wat ze tot nu toe gemaakt heeft. Van mij 4,5 ster.

avatar van ChrisX
Yep, die nummers op haar site (of MySpace) beloven heeeel veel goeds. Ligt als het goed is voor me klaar bij mijn 'dealer' dus die ga ik morgen maar even ophalen.

avatar van ChrisX
Foei... wat is dit een heerlijke plaat. Vergeet in vredesnaam het label country want met dit album overstijgt ze wat mij betreft alle hokjes. Dit is gewoon mooie, eerlijke muziek.

Muzikaal heeft dit album een wat minder scherp randje als Back To Me maar het klankenpallet is daarentegen ook een stuk uitgebreider. Heerlijk hoe in sommige nummers het Hammond-orgel er zo lekker onder door zoemt.

Tekstueel is ze daarentegen soms echt ongekend gemeen. Je moet geen ex van haar zijn volgens mij want dan kun je er op wachten dat je opduikt in 1 van haar songs: "Asking for flowers is like asking you to be nice", "B is for bullshit and you fed me some".

Prijsnummer vind ik het lome Goodnight, California met dat zachte bed van Hammond-orgel en strijkers en dan aan het slot een harmonica-solo die zo op Talk Talk's Colour Of Spring had kunnen staan ::-)))

avatar van Xel
Xel
Yep,
Sterk album.
Deze dame heeft me tot nu toe nooit teleurgesteld.
PRACHTIGE nummers. Consistent sterk. Aanrader voor de paas- en overige alle andere dagen van het jaar!

brt
back to me, ook van haar, is trouwens voor 4,95 (!) te koop bij Cosmox, dus mocht je die nog niet hebben, ook zeer de moeite waard.

avatar van Running On Empty
Ik heb hem net besteld want ik vond haar eerste twee CD's geweldig. Ik ben echt zeer benieuwd. Heb haar voor het eerst met band in Mei 2006 zien spelen op een privé feestje in Toronto. Bijzonder goed.

avatar van Running On Empty
Vandaag gehoord. Prachtplaat weer van haar. Ik denk dat ze Lucinda Williams reeds achter zich laat.

brt
vreemd dat hier nog zo weinig stemmen en reacties op zijn. voor mij is dit (tot nu toe) de plaat van het jaar!

avatar van Running On Empty
Blijft groeien deze plaat naarmate je hem vaker hoort.

"Alicia Ross" is wel een fantastisch nummer zeg! Heb haar in 2003 eens live gezien wat op zich wel aardig was maar nooit heb ik kunnen vermoeden dat ze ooit nog zo'n nummer zou schrijven. Heel mooi (en beangstigend ook als je de achtergrond van dit nummer kent). Met haar aanstaande tournee toch maar weer eens een optreden van haar meepikken. Het openingsnummer had trouwens ook zo op een Laura Veirs album kunnen staan.

avatar van Shangri-la
Alicia Ross is ook mijn favoriete track van dit album. Prachtig hoe ze dat zingt, door merg en been.

avatar van snarf349
i am in love, en ze heet kathleen. ze krijgt alle flowers van de wereld.

avatar van Running On Empty
Heb kaarten gekocht voor haar concert op 20 juni in W2 te Den Bosch. Ik hoop dat ze veel van deze plaat gaat spelen.

Alicia Ross is een geweldige track. Heb het hele verhaal rond dit meisje op Internet gelezen en de manier waaop Edwards een en ander verwoordt is kippevel. Dit gaat mogelijk wel naar de 5 sterren denk ik.

avatar van snarf349
tot nu toe de release van 2008. alicia ross, goodnight california, stuk voor stuk geweldige nummers.
i am still in love..........

avatar van Xel
Xel
ik vind het ontzettend moeilijk een favoriet nummer te kiezen. Alles is even fantastisch, groots en mooi.
Dit is een plaat die groeit terwijl 'ie bij de eerste beluistering al helemaal oké is!
Een uitzonderlijke prestatie.
18 juni in Vera, Groningen.
Moet raar zijn als ik er niet bij ben.....

avatar van snarf349
zou er ook graag bij zijn, maar groningen is voor mij zowat de andere kant van nederland.

Ze komt met haar tour voor dit album ook naar A'dam en Den Bosch.

avatar van beaster1256
tot de dag van vandaag, beste album van 2008, gewoon schitterend amai wat een songschrijver talent en ook de derde cd op rij die steengoed is

avatar van Running On Empty
Zojuist opgehoogd naar een 5,0. Het blijft een groot genot om naar deze CD te luisteren. Inderdaad tot nu toe de CD van het jaar en het concert in Den Bosch 20 juni is voor mij tot nu het concert van het jaar. Echt grote klasse. Ook maar meteen toegevoegd aan mijn top 10.

Absoluut een erg mooi plaatje dat zeker potentie heeft uit te groeien tot een iets hogere beoordeling dan die ik nu geef.
Toch is er iets wat me er ook van weet te weerhouden om heel erg flink uit te pakken: mis ik een ruwer randje? Is het dan toch net iets te gladjes? Ik durf het eigenlijk niet te zeggen omdat ergens iets wringt en ik er maar niet achter kan komen wat dan. Ik wil dezelfde emoties ervaren als bij b.v. Emmylou Harris' Wrecking Ball en dat lukt me vooralsnog niet (ik weet het: deze vergelijking komt natuurlijk uit de lucht vallen en is niet echt te vergelijken met Edwards). Maar goed, voordat dit al te zuur gaat overkomen: zoals ik al zei kan dit best nog wat positiever gaan uitpakken want het is zeer zeker erg mooi allemaal. Album van het jaar zal het voor mij niet worden. Simpelweg even 50 minuten genieten is me al aardig gelukt!

avatar van grovonion
Blijft een mooi plaatje, ook na menige luisterbeurt. Ik mis dit jaar wel wat goede platen in dit genre en dan steken de weinige pareltjes (deze en Laura Marling) wel wat bovenuit, in andere jaren (2007 vond ik nog bijzonder goed) was deze plaat waarschijnlijk niet zo lang blijven hangen.

Ik was vergeten dat ik hem had. Da's nou weer een voordeel van MuMe. Na een keer draaien zittie weer helemaal imn mijn hoofd.geweldige cd. Favo's Buffalo, Oh Canada en vooral Goodnight California (outtro had langer gemogen van mij, prachtig!)

avatar van itbites
Goodnight, California is inderdaad het prijsnummer van deze CD!

Het is zonder meer een goed album, er staan hele goede nummers op ( I Make the Dough...., Scared at Night en Alicia Ross) maar er zijn ook enkele nummers die het nog niet zo goed doen doordat ik me een beetje aan de zang stoor (bijvoorbeeld in Oh Canada en Run). Dat is evenwel geen probleem dat zich consequent aandient en verdwijnt misschien na nog wat luisterbeurten.

avatar van heicro
Dat gitaartje op "Oh Canada" doet denken aan Neil Young's gitaarspel. Erg goed nummer.

avatar van Running On Empty
Deze gisteren weer eens gedraaid na het zien van wat live beelden van Kathleen Edwards op DVD. Prachtige CD blijft het die de volle 5 punten van mij vasthoudt. Zeer tallentvolle dame waarvan ik benieuwd ben wat ze op haar volgende CD gaat doen.

Scared At Night vind ik steeds mooier worden. Goeie tip Running, ik heb heb hem ook weer eens uit de kast getrokken. Hij blijft echt prachtig.

Ik heb 'm eens een keer van achter naar voren gedraaid. Begonnen met Goodnight Cakifornia, mijn favo. Ik ga dat met meer albums doen.

avatar van Madjack71
Edwards hangt voor mij tussen de zoetsappigheid van een Vega en de uptempo rockabilly van Hiatt, alleen dan een klasse minder. Het klinkt wel aangenaam, maar blijft allemaal maar wat aan de oppervlakte, terwijl de teksten er op zich best wel mogen zijn.

avatar van ChrisX
Ze is support act voor Bon Iver in oktober in Utrecht en Brussel (en de hele Europese toer zo te zien).

OK, lees net dat die twee tegenwoordig een 'setje' zijn...

avatar van teus
Dit is mijn eerste hoorervaring met Kathleen Edwards ,ben hierdoor van plan om haar andere werk ook nog eens te beluisteren
Best fijn album ,haar sound boeit me wel...2 tracks springen er voorlopig voor mij bovenuit t.w de Titletrack ...Asking for Flowers
En het ruim 6 min durende Goodnight, California is wel heel mooi!

avatar van Zwaagje
teus schreef:
En het ruim 6 min durende Goodnight, California is wel heel mooi!

Goodnight Californië is inderdaad prachtig. ...