The Persuaders - Thin Line Between Love and Hate (1972)

Soul
Label: Win Or Lose

1. Thin Line Between Love and Hate (3:24)
  2. Let's Get Down Together (3:50)
  3. Blood Brothers (3:23)
  4. You Musta Put Something in Your Love (2:42)
  5. Thanks for Loving Me (3:52)
  6. Love Gonna Pack Up (And Walk Out) (3:19)
  7. If This What You Call Love (I Don't Want No Part of It) (3:47)
  8. Mr. Sunshine (3:37)
  9. Thigh Spy (2:48)
  10. Can't Go No Further and Do No Better (3:13)
avatar van Angelo
Moderne, en tevens erg zoete soul door nota bene een kwartet uit New York! The Persuaders zijn enkel bekend van de titeltrack, maar het overige materiaal op dit album is zeker niet minder interessant. Het thema liefde staat grotendeels centraal op het gehele album, en de nummers worden -soms met de nodige dramatiek- op leuke wijze gebracht. Ondanks de sobere begeleiding en de wens naar een funky uptempo liedje, weet het album van begin tot eind te boeien. Iets wat deels te danken is aan de teksten die erg leuk bedacht zijn, ondanks dat het onderwerp al zo vaak is bezongen. Het hoogtepunt op dit album vind ik Love is gonna pack up (and walk out), de dromerige en tegelijkertijd dreigende sfeer zorgen voor een fraai eindresultaat. Het hipste liedje is met afstand Thigh spy, de melodie heeft een haast gospelachtige sfeer en de instrumentatie is verreweg het meest ritmisch op dit album, al is het naar mijn mening nog te bescheiden om onder de “funk” categorie te vallen. Toch zorgt de strakke instrumentatie zeker ervoor dat dit nummer verreweg de meest memorabele is! Al met al eenvoudig, creatief, en erg fijn bij een zonnetje… dit album van The Persuaders. Zeer genietbaar van tijd tot tijd.