Sparklehorse - It's a Wonderful Life (2001)

Label: Capitol

1. It's a Wonderful Life (2:58)
  2. Gold Day (4:13)

7. Eyepennies (4:59)

met P.J. Harvey

8. Dog Door (2:42)

met Tom Waits

9. More Yellow Birds (4:52)
  10. Little Fat Baby (3:39)
  11. Devil's New * (3:32)
  12. Comfort Me (5:01)
  13. Babies on the Sun (4:37)
  14. Morning Hollow (7:26)
avatar van Tony
Volgens mij noemden ze het destijds een hidden track op de CD. Flauw gedoe, maar wel een mooi nummer!!

avatar van Eveningguard
Ah, fijn. Vandaar dat de laatste track dik een kwartier duurt!

sugartummy
een mooie derde van mark linkous. minder afwisselend dan de 2 eerdere, dus ietsje minder.

avatar van Tony
niet...

avatar van nikon42
echt niet ....

avatar van Mat_
Gold Day is van zo'n hemelse schoonheid...

avatar van Slowgaze
Voordat mijn moeder mijn cd-kast omliep stonden Spinvis en Sparklehorse naast elkaar. It's a Wonderful Life vind ik wel het hoogste Spinvisgehalte hebben van wat Sparklehorse heeft gemaakt; vooral 'Comfort Me' had zo van Erik de Jong kunnen zijn, bij wijze van spreken. Vind dit overigens wel een minder album dan de twee magistrale voorgangers, maar dit is alsnog een heel behoorlijk album. Alleen jammer dat het allemaal wat gangbaarder is geworden, met iets teveel drums die in de nummers stug door blijven tikken. Dat drumloze, maar aanmeanderende van veel nummers op de vorige platen werkte juist heel emotionerend.

avatar van Rudi S
Toch een prachtig album, niet zo goed als het debuut (maar die is dan ook buitencategorie)

avatar van Slowgaze
Om de zoveel tijd moet ik gewoon even roepen hoe supervet sommige Sparklehorse-nummers zijn. Vandaag wil ik het even over 'King of Nails' hebben. 'King of Nails'