Turbo - Turbo (1979)

5. Time Traveller (4:42)
  6. Twilight Zone (4:18)
  7. Road Groover (3:03)
  8. Too Far Gone (2:50)
  9. 300 Seconds Romance (2:31)
  10. You Can Move (4:20)
  11. Snowgirl (4:31)
Nieuwstad
Met Dick Kemper. Je weet wel, die paljas die nu de naam Vandenberg probeert te stelen van onze Adje..

En Leen Barbier.
Van Hank The Knife & The Jets en de Speedtwins.
Motorbike Song staat ook op de LP van de Speedtwins.
Lack Of Money werd vroeger veel gedraaid door Alfred Lagarde in het Betonuur.
Ook maar weer eens naar onder halen.

Guitars & Wings
Die tweede moet er nog: You girl. Werd vroeger ook veel gedraaid

avatar van B.Robertson
B.Robertson (crew)
Hoe komt men zo bij Dick Kemper? Volgens de binnenhoes is de bassist Charles Schutters. Heb deze elpee vanmiddag tweedehands op de kop getikt en er prijkt nog een sticker 'Beton' op. Daar ken ik de naam Turbo ook van; van de Beton verzamel-LP. Dat dit Hollanders zijn is een leuke bijkomstigheid en meteen maar bij CBS. Gevarieerd (hard)rock album dat her en der ook andere terreinen verkent, al moet het voor nadere analyse vaker gedraaid worden, eerste indrukken zijn overwegend goed.

avatar van Dibbel
Hij stond echt al weer onder Brian, voordat jij je berichtje postte, maar nu ook al weer niet 6,5 jaar...
Dit is inderdaad best lekkere rock tot hardrock met de opener Lack Of Money die destijds op de radio werd gedraaid als toch wel fijnste nummer. Moet hem ook nog wat meer opzetten voor definitieve waardering.
Op vinyl, gaaf en Nederlandse persing.

avatar van B.Robertson
B.Robertson (crew)
Die B-kant is wat rustiger en die plaatopener is meteen raak, erg fijn nummer ja. Boeiend gitaarspel, veelal op clean geluid, en die ritmesectie mag er ook zijn. Laatste nummer valt wat uit de toon, het intro dan; je zou zeggen dat er ook wel eens een zekere groove in de muziek zit. Vocalist heeft dan nog een prima stem en incidenteel wordt het album wat ondersteund door keyboards.

avatar van Rockfan
B.Robertson schreef:

Antwoord op jouw vraag B.Robertson.

Turbo (band) - Wikipedia - nl.wikipedia.org

avatar van Slowgaze
Favoriete plaat van Kabouter Wesley.

avatar van Dibbel
Met dikwijls achtergrondkoortjes van Jody Pijper en Monica Tjen A Kwoei.
Naast Lack Of Money zijn ook Time Traveller, Twilight Zone en You Can Move echt OK. Als rustige nummer doen we dan maar Pretty Eveline. Afsluiter Snow Girl is apart en Motorbike Song (eigenlijk van de Speedtwins) past er niet echt tussen.
Lekker open gitaarspel en plaat klinkt nog fris uit de speakers (opgenomen in de Relight Studios in Hilvarenbeek).
Voorlopig 3 sterren, maar kan nog meer worden.