Groove Collective - Dance of the Drunken Master (1998)

1 stem

12. Sending (5:08)
  13. World Bank (5:16)
  14. Hey (4:19)
Kingsnake
Voor liefhebbers van nu-grooves, acid-jazz, jazz-funk.

Hele mooie jam-achtige nummers met veel blaas-instrumenten, fender-rhodes, hip-hop-achtige drumbeats, stuwend baswerk.
Klinkt zo nu en dan als seventies-jazzfunk maar mdoern genoeg om niet ouderwets over te komen.

avatar van Mssr Renard
Out the Door, Peep Show en Floating zijn wel echt ontzettend lekkere tracks.
St Gallen is ook een interessante mix van jazzfunk en drum&bass.

Deze cd van hat acidjazzfunk-collectief duurt ook weer nét even te lang. Het medium cd zorgde voor weinig zelf-cencuur en alles werd maar uitgebracht. Hier had wel wat songs van weggelaten mogen.

Maar met de skip-knop binnen handbereik is er echt wel flink te genieten van deze plaat. Veel acidjazz, jazzfunk, afrobeat, cuban jazz, wat hip-hop, nujazz en lichte loungehouse. Een feestje dus.