TOT MORGEN 1998
Elk nieuw album van Raymond wordt autobiografischer.
Het staat ook stevig op twee benen: de liefde en de maatschappijkritiek.
Jammer dat
Een Beetje Tederheid de eerste single werd.
Een te ingetogen liedje om potten te breken. Op de radio hoorde je
het vaakst
Ik Geloof U Niet dat nadien nooit op single werd gezet.
Daarin rekent VHGW af met alle sensatiegeile televisiemakers.
Of met de nieuwe rijken voor wie het woord crisis niet lijkt te bestaan.
Help de Rijken spuit kritiek: laconiek op Groenewouds wijze.
Foei Foei Foei is een vettig potje zelfkritiek op single.
Later gecoverd door
Mira, nog zo'n Vlaams talent.
Maar de grootste prijzen zijn toch voor de intiemere songs.
Het muzikale themaatje in
Bij Jou te Zijn bijvoorbeeld
of de heel introspectieve tekst van
In M'n Hoofd.
Allebei op single ook, maar te weinig hitpotentie.
Daarvoor moet je zijn meezingers kiezen.