Snow Patrol - When It's All over We Still Have to Clear Up (2001)

Label: Jeepster

1. Never Gonna Fall in Love Again (2:10)
  2. Ask Me How I Am (2:34)
  3. Making Enemies (4:19)
  4. Black and Blue (3:39)
  5. Last Ever Lone Gunman (2:42)
  6. If I'd Found the Right Words to Say (4:47)
  7. Batten Down the Hatch (3:29)
  8. One Night Is Not Enough (3:22)
  9. Chased By... I Don't Know What (2:40)
  10. On / Off (2:39)
  11. An Olive Grove Facing the Sea (5:18)
  12. When It's All over We Still Have to Clear Up (3:17)
  13. Make Love to Me Forever (2:55)
  14. Firelight (3:43)
  15. In Command of Cars * (3:59)
  16. Talk to the Trees * (1:57)
  17. Monkey Mobe * (1:16)
  18. Workwear Shop * (2:25)
nezzo
Deze ga ik binnenkort maar es beluisteren dan...

stiekem vind ik het moeilijk om te zeggen of ik dit album dan echt beter vind dan final straw en/of eyes open. een aantal erg mooie nummers (if i'd found the right words to say, an olive grove facing the sea, when it's all over we still have to clear up), maar niet echt één waarvan ik zeg dat ik heb direct at first listening indrukwekkend vond, wat ik wel bij de final straw en eyes open had.
wel een typische snow patrol-sound, dus als final straw/eyes open u beviel raad ik je dit album zeker aan. heerlijk.

avatar van Joy4ever
Stukken beter dan Final Straw. Maar deze is ook niet daarmee te vergelijken. WIAOWSHTCU is namelijk een stuk alternatiever. Experimenteler. Mooier. Luister maar eens naar If i´d found the right words to say en An olive grove facing the sea. Pure schoonheid. Mijn favoriet is het titelnummer. GEWELDIG! Erg sterke cd.

Lost Highway
Idd een aanrader deze plaat. Al vind ik de opvolgers ook zeker en vast de moeite.

avatar van starbright boy
Joy4ever schreef:

Eens, al zou ik 'm niet experimenteler of alternatiever noemen, maar vooral veel intiiemer en kleiner en Snow Patrol gaat op de opvolgers steeds grootser klinken en dat bevalt me niet zo.

avatar van Joy4ever
starbright boy schreef:

Niks aan toe te voegen.

Ik vind het een mooie plaat, al vind ik Final Straw wel beter dat is echt een top plaat, Deze Plaat daar in tegen is veel stiller, dat is opzich niet minder goed, er staan goede nummers op. An Olive Grove facing the Sea, Zeker één van de beste nummers van Snow Patrol.

Als je alleen bekend bent "Final Straw" en "Eyes Open" dan verrast deze plaat je wel denk ik. Hij is een stuk ingetogener en vééél minder commercieel. Er is eigenlijk al genoeg over gezegd. "An Olive Grove Facing The Sea" is een ijzersterke balade. Daarnaast kunnen de nummers "One Night Is Not Enough" en "When It's All Over We Still Have To Clear Up" erg bekoren. Heerlijk cd'tje voor op de achtergrond. Toch voorlopig even een 3.

subliem album, duidelijk nog niet zo commercieel als eyes open.
Heerlijk album en doet zeer zeker niet onder voor Final Straw

JayJay
An Olive Grove Facing The Sea is echt zo bloedstollend mooi, daar verbleekt het oppervlakkigere Chasing Cars toch wel bij!

avatar van Paranoid Android
Snow Patrol in een betere tijd met dit album. Hierna ging het bergafwaarts en ging het allemaal veel te commercieel worden. Helaas...

avatar van rkdev
Wow, wat een verschil met opvolger Final Straw zeg (ten minste op 1e luisterbeurt). Moet er nog even aan wennen.

JanBetonde2e
Dit album moet ik ook maar is opzoeken (speciaal voor het geweldige nummer An Olive Grove Facing The Sea)

avatar van Kuk
Kuk
Echt bizar dat deze zo laag scoort. Absoluut Snow Patrols hoogtepunt en zeker vergeleken bij hun laatste album.

avatar van niethie
Ik schrok eigenlijk een beetje toen ik voor de eerste keer het bijna Slowcore achtige ''If I'd Found the Right Words'' hoorde. Was dit van diezelfde extreem radiovriendelijke band die ook verantwoordelijk is voor plat gespeelde en iets wat zeurderige singles als ''Chasing Cars'' en ''Shut Your Eyes''? Ik kon het nauwelijks geloven! En dat was niet de enigste verrassing. ''Olive'' had de perfecte single geweest en dan heb ik het nog niet eens gehad over de prachtig ''bekoelde'' afsluiter en het uberlieve tussendoortje ''Make Love To Me Forever'' Helaas is niet de gehele plaat van dit niveau, beetje onsamenhangend zelfs. Al zou ik hem wel een halfje hoger zetten dan zijn twee opvolgers, toch wel een stuk intiemer. Blijft, net als Coldplay, een behoorlijk sympathieke band die ik, ondanks de enorme bakken aandacht die ze al krijgen van hun gigantische fanbase, toch altijd een warm hart toe zal blijven dragen.