Thomas Köner - Nuuk (2004)

Duitsland

5. Nuuk (Night) (4:13)
  6. Polynya II (7:22)
  7. Nuuk (End) (5:55)
avatar van eviljoke
Opgepikt via iemand op last.fm. Die luistert daar constant naar (lijkt me niet erg gezond, maar goed). Feit is dat dit wel een lekker diepgaand ambient-album is. Doet soms denken aan Polar Sequences van HIA & Biosphere. Deze is alleen nog veel leger.

avatar van Jazper
eviljoke schreef:

Ik zou gillend gek worden. Het is erg mooi, maar niet teveel zeg

Sietse
2 jaar terug heruitgegeven op Mille Plateaux Media (met een mooie dvd erbij)

Mille Plateaux Media is tevens de herrijzenis van Mille Plateaux (goh)

Erg mooi album en echt een aanrader voor de liefhebbers van ijzige, kille, minimale muziek.

Sietse
ik heb hem vandaag weer eens gedraaid en toch een halfje erbij. Dit is toch echt wel een wondermooie release.

tuktak
toevallig, precies 2 jaar later na het laatste bericht weer een nieuw bericht. inhoudelijk niet veel toevoegend, maar wel meningdelend. gave plaat.

avatar van MJ_DA_MAN
Best een mooi album, maar toch niet helemaal wat ik verwachtte gezien ik ervan uit ging dat dit zich toch meer richtte op de imo mooiheid van ambient (maar dat is dus mijn eigen schuld, die inschatting). I.p.v. die intense ambient is dit dus meer mysterieuze ambient, waar opzich niks mis mee is maar mijn voorkeur gaat er dan wel naar uit dat het tegelijk ook intens mooi is, en nu gaat gaat het het ene oor in en al vrij snel het andere oor uit. Maar goed, dat kan voor een ander natuurlijk anders liggen (zie eerdere reacties). Ik geef het een ruime 3*.

avatar van Gyzzz
Ruimtelijk en gedachtenstimulerend geluidsontwerp. Thomas Koner heeft deze stijl, die gevoelsmatig ergens tussen muziek en architectuur inligt, tot in de puntjes verkend. Nuuk is een samenvatting van die verkenning: koude anti-klankkleuren in zwart-wit, maar met een enorme diepte en gelaagdheid.

Aanrader voor mensen die de tijd willen nemen een op het eerste oog saai album net zo lang te verkennen tot de diepliggende waarde van Koners eigen zoektocht in geluid zich openbaart.