Further Seems Forever - The Moon Is Down (2001)

Label: Tooth & Nail

1. The Moon Is Down (3:12)
  2. The Bradley (3:01)
  3. Snowbirds and Townies (4:26)
  4. Monachetti (2:42)
  5. Madison Prep (2:54)
  6. New Year's Project (4:14)
  7. Just Until Sundown (3:14)
  8. Pictures of Shorelines (3:12)
  9. Wearing Thin (2:59)
  10. A New Desert Life (8:52)
avatar van RobbertWB
New Year's Project is duidelijk dé track van dit album! Heerlijk om op te zetten op een zwoele zomeravond

avatar van Suikerstroop
Het mooie van deze cd is de geboortedatum.
De hele emo-scene zoals we die nu kennen heeft zich pas een flink aantal jaren na dit album ontplooid. (Met alle afgrijselijke muzikale gevolgen van dien.)
De plaat staat hier gelukkig nog compleet los van. Deze wetenschap zorgt er voor dat alle stereotypen wegvallen en ik met een soort schone lei naar de cd kan luisteren.

Wat overblijft is een zeer sterkte plaat.
Na wat luisterbeurten blijken de nummers veel gevarieerder te zijn dan op het eerste gehoor. De stem klopt en draagt ontzettend bij aan een emotione sound (de term 'emo' komt natuurlijk niet uit de lucht vallen) die me toch weet te raken. Een soort huilerige vibe, die erg fijn kan zijn.

Als laatste zou ik nog even op de hoes willen wijzen. Erg mooi artwork, sluit perfect bij de sound aan.

avatar van Dielie
opnieuw aan het beluisteren sinds lange tijd geleden, damn, stevig goede schijf

avatar van jurado
De vocalen zijn uiteraard op het randje, toch trek ik dit album heel goed. Muzikaal is het een waar feestje en de songs zijn ook nog eens verrassend catchy, Monachetti is bijvoorbeeld één van mijn favoriete liedjes ever.
Pracht plaat....Nog altijd ❤️