Pete & the Pirates - Little Death (2008)

Label: Stolen

1. Ill Love (2:42)
  2. Come on Feet (2:38)
  3. She Doesn't Belong to Me (1:59)
  4. Lost in the Woods (2:19)
  5. Moving (2:26)
  6. Knots (2:13)
  7. Humming (2:58)
  8. Dry Wings (2:26)
  9. Mr. Understanding (3:14)
  10. Bears (2:55)
  11. Eyes Like Tar (2:50)
  12. Song for Today (4:06)
  13. Bright Lights (3:10)
modernvideo
paar nummers nu gehoord, Knots en Mr. Understanding.
Klinkt als iets waar naar ik kan uitkijken!
Het geheel klinkt als een lichtere vorm van Wolf Parade met wat britpop invloeden.
klinkt bekend, maar toch ook fris.

avatar van Tekh
Wat een lekker plaatje is dat mr Understanding zeg en de clip is ook geweldig.
Nu moet ik nog even van de week de cd aanschaffen.

Ik durf het nu (maart) al te zeggen: de beste plaat van het jaar!

avatar van Bart
'Come on Feet' is een heerlijk nummer!

Sven Bersee
Blokland schreef:
Ik durf het nu (maart) al te zeggen: de beste plaat van het jaar!

dat snap ik niet. Wat Piet Piraat hier brengt is ook weer niet zo bijzonder. Leuk plaatje, meer niet!

JustaRascal
Vermakelijk plaatje, wat is Mr. Understanding een goed nummer zeg.

avatar van Matthijs72
Energiek plaatje, catchy nummers die moeiteloos overeind blijven, niet vanwege de enorme diepgang, maar door het jonge-honden-enthousiasme van deze 4 jongens. Veel 2-stemmig gezongen, met 1 lage en 1 hoge stem, klinkt erg leuk daardoor.

Mr.Understanding is super, jammer van het duhduhduhduhduh refreintje halverwege, een iets te hoog Chelsea Dagger gehalte naar mijn smaak. Aan de andere kant: dat ging er bij de gemiddelde kroegtijger ook in als koud bier...

Niks bijzonders, wel erg leuk.

freakyy schreef:
Niks bijzonders, wel leuk.

Ik heb erg weggehaald.
Inderdaad niets bijzonders. Vlak plaatje. Vermaak voor een half uurtje. Daarmee is alles wel gezegd....

avatar van oruiz
fris, fris en nog eens fris! Heerlijk indiepop plaatje. Jeetje, staat werkelijk geen enkel vlak nummer op. Wat een ontdekking

avatar van Madjack71
Vandaag naast U2 ook dit album geluisterd en eigenlijk is er wel een soort van link met de ierse grootheden. Moving heeft wel iets weg uit de begindagen van dat bandje. Maar hier hoor je vooral energieke muziek, die m.i. toch wel een slagje beter is als andere bands als Kaiser Chiefs, Franz Ferdinand of Fratellis waar ik zo even aan moet denken. Idd. vlakheid is hier geen sprake van, sprankelend en zo weggelopen uit een Fanta reclame. Fris, vrolijk en elk nummer nestelt zich stiekempjes in je hoofd, dat je het onbewust toch weer wilt horen.
Leuke plaat van deze Piet Piraat.

avatar van Sandow
Ik heb deze plaat al een jaar of 2 in mijn iTunes staan en beschouwde ze steeds als zo'n typische 3,5* plaat: leuk, maar snel weer vergeten of toch net dat ietsje meer dat ontbreekt.

Naar aanleiding en onder de indruk van de nieuwe, gratis te downloaden song 'Winter 1' van hun tweede album, te verschijnen in mei 2011, heb ik vandaag en gisteren terug naar Little Death geluisterd. Ik geef deze plaat nu een dikke 4 sterren. Wat heeft die zanger toch een mooie, ontroerende stem. Ze doet mij verlangen naar vervlogen tijden en zomers, hoewel die tijden en zomers wellicht niet eens bestaan hebben en ik slechts 19 jaar ben. Als ik hier naar luister, voel ik mij een bejaarde man die met weemoed terug kijkt op zijn jeugd. En dat is toch wel prachtig.

Ik kijk alvast uit naar hun tweede!

Ook dit is meer dan prettig en een geweldige voorloper van One Thousand Pictures.
Ja, het klinkt simpel maar so what? Het zit razend knap in elkaar. Meer meer meer.....

Na het beluisteren van het geweldige One Thousand Pictures, de voorganger ook maaar eens opgesnord en beluisterd. Naast de stekre songs Come on Feet en Mr. understanding, valt het geheel me toch aardig tegen! De kiem is op deze voorganger zeker gelegd [Lost in The Woods zou ook op de nieuwe plaat kunnen staan], maar het kan me nog niet tot volle overtuiging bekoren.

Hopen dat PATP de recente lijn van One Thousand pictures weet vast te houden en door te trekken!

Na een tweede luisterbeurtje toch mijn waardering ietsie omhoog geschroefd. Laatste drie nummers van het album zijn eigenlijk alledrie ijzersterk, iets wat me bij de eerste luisterbeurt (verzadigd?) toch ontschoot!

Telamon
Voor de liefhebbers: ze zijn officieel niet uit elkaar. Drie bandleden zijn wel muziek gaan maken onder de naam Teleman en hebben een aantal aardige songs uitgebracht: Christina en Steam Train Girl

Oja, ze treden veel op komende zomer, met name op festivals. En als support act van Suede!!