Canibus - Can-I-Bus (1998)

Label: Universal

1. Intro (1:08)
  2. Patriots (3:03)

met Free en Pras

3. Get Retarded (4:07)
  4. Niggonometry (3:12)
  5. Second Round K.O. (4:37)
  6. What's Going On (3:51)
  7. I Honor U (4:34)

met Jenny Fujita

8. Hype-Nitis (3:47)
  9. How We Roll (3:45)

met Panama P.I.

10. Channel Zero (4:29)
  11. Let's Ride (3:57)
  12. Buckingham Palace (3:41)
  13. Rip Rock (3:49)
avatar van Elohim
Trouwens, Canibus in het latijn van de honden? Lijkt me sterk dat dat een genitivus is, lijkt mij meer een dativus of ablativus meervourd, maarja, zal aan mij liggen.

Anyway, vind dit een heel lekker album!
Channel Zero

avatar van Arrie
Elohim schreef:

Nee, klopt wel.

avatar van Gniuz
"You mad at the last album? I apologize for it, yo I can't call it, motherfucking Wycleff spoiled it". Die line schept niet al te hoge verwachtingen, doch ben ik benieuwd naar deze plaat; ik zal hem binnenkort eens gaan checken.

avatar van leatherhead123
Ligt het aan mij of klinkt z'n stem hier heel anders? Veel minder irritant imo.

avatar van Harderwiek
Dit album vind ik altijd een beetje ongemakkelijk aanvoelen. Het grote pluspunt is dat dit het meest constante Canibus album is en hij ook erg lekker rapt. Maar je voelt aan alles dat dit een album is waarin hij teveel gestuurd is, vooral qua beats en agressie. Hij moet zich erg inhouden heb ik het idee, en wat ik van een Canibus album nodig heb is dat hij niet 'rustig aan doet'.

Al bij al toch een erg fijn album met in principe voornamelijk kwalitatieve tracks met als hoogtepunt Second Round K.O. Maar doe mij toch maar de latere Canibus.