Hellhammer - Demon Entrails (2008)

Zwitserland
Label: Century Media

1. Intro (0:58)
  2. Messiah (4:18)
  3. The Third of the Storms (Evoked Damnation) (3:02)
  4. Buried and Forgotten (6:01)
  5. Maniac [Re-recorded Version] (3:46)
  6. Eurynomos (3:10)
  7. Triumph of Death [Re-recorded Version] (6:58)
  8. Revelations of Doom (3:03)
  9. Reaper [Re-recorded Version] (2:28)
  10. Satanic Rites (7:18)
  11. Crucifixion [Re-recorded Version] (2:45)
  12. Outro (2:01)
  13. Crucifixion (3:04)
  14. Maniac (4:01)
  15. (Execution) When Hell's Near (2:38)
  16. Decapitator (2:07)
  17. Blood Insanity (4:22)
  18. Power of Satan (4:11)
  19. Reaper (2:06)
  20. Death Fiend (2:35)
  21. Triumph of Death (5:15)
  22. Metallic Storm (2:19)
  23. Ready for Slaughter (3:36)
  24. Dark Warriors (3:03)
  25. Hammerhead (2:48)
  26. Angel of Destruction (2:58)
  27. Bloody Pussies (4:59)
  28. Chainsaw (3:58)
  29. Sweet Torment (2:09)
avatar van Kronos
Het betreft hier drie demo's uit '83 (op Prowlin' Death Records). Nog voor de opnamen van de EP Apocalyptic Raids dus.

De nummers 1 t/m 12 zijn van december '83 van de demo "Satanic Rites".

Nummers 13 t/m 29 zijn van juni '83 van de demo's "Death Fiend" en "Truimph of Death".

Van sommige nummers was men niet tevreden, vandaar dat op de latere demo enkele re-recordings staan. Vooral de versie van Triumph of Death klinkt heel anders. Wat sneller ook dan de versie die later op de EP verscheen. De geluidskwaliteit is vergelijkbaar. Zeker de moeite dus, deze uitgave.

avatar van Edwynn
Crucifixion heb ik nog ergens op één van de Metal Massacre uitgaven staan.

Deze verzamelaar wil ook nog wel eens hebben. Er staat en hoop spul op wat niet op Apocalyptic Raids is verschenen.

avatar van Kronos
Inderdaad. Dat was ook maar een karige uitgave, met die vier nummers. Al bleek dat voldoende om een onuitwisbare indruk na te laten.

Haast met enige gêne beken ik enige tijd geleden de limited deluxe edition (verpakking op dvd formaat) nieuw gekocht te hebben voor de schamele prijs van 2 euro.

avatar van Von Helsing
Edwynn schreef:
Crucifixion heb ik nog ergens op één van de Metal Massacre uitgaven staan.

Zeker aan te raden om dit document aan je verzameling toe te voegen. Toch één van de grondleggers van de extreme metal soorten.

avatar van Thin Air!
Crucifixion zou wat mij betreft ingezonden moeten worden voor het volgende songfestival.
Wat een bruut nummer..