Bad Company - 10 from 6 (1985)

Label: Atlantic

1. Can't Get Enough (4:12)
  2. Feel Like Makin' Love (5:07)
  3. Run with the Pack (5:12)
  4. Shooting Star (6:10)
  5. Movin' On (3:19)
  6. Bad Company (4:38)
  7. Rock 'N' Roll Fantasy (3:57)
  8. Electric Land (3:15)
  9. Ready for Love (5:21)
  10. Live for the Music (4:54)
avatar van Gert P
Allen maar mooie nummers, er hadden er nog wel 5 of 6 qua tijd bij opgekund maar ja in die tijd was dit al een lange speeltijd.

Down_By_Law
Leuke compilatie, maar de beste nummers komen duidelijk van de eerste twee platen ("Bad Co." en "Straight Shooter"). Het prachtige 'Shooting Star' werd ook in de zeer aardige film "The Wonderland Murders" met Val Kilmer gebruikt.

bikkel
Staat vol met ijzersterke songs.Bad Company was gewoon een heel goede band.Ongecompliceerde rock,makkelijk te onthouden en met een tijdloos gevoel.En Paul Rodgers blijft gewoon 1 van mijn favoriete zangers.''live'' is ie alleen maar beter geworden de laatste pakweg 10 jaar.
Shooting Star is inderdaad een pareltje.Ik meen ooit gehoord te hebben dat Jimi Hendrix's dood de inspiratiebron was voor deze song.

avatar van musicfreak1960
Jammer toch, zo weinig nummers
hadden ze niet meer nummers op cd kunnen zetten ?

avatar van Thuurke
Dan moet je The Original Bad Company Anthology kopen.

Father McKenzie
Van Bad Company ken ik slechts 2 albums; deze verzamelaar en hun debuut dat gewoon Bad Company heet. That's it. Mis ik nu veel? Weet niet. De 2 die ik heb/ken vind ik behoorlijk goed.
Rock'n Roll Fantasy is mijn favo song hier.

avatar van Thuurke
Dan moet je ook Straight Shooter nog kopen, dan heb je de twee beste platen van Bad Company.

Father McKenzie
Thuurke schreef:

Okay, bedankt voor de tip!

avatar van The Wep
Mooie verzameling van de Bad Company albums MET Paul Rodgers, alleen 10 from 6 had beter 10 from 5 kunnen heten. Op de backsite worden de 6 albums genoemd met een codetekentje voor elk nummer van welk album het afkomt. Burning Sky staat hier tussen, maar geen 1 nummer van dat album staat hierop. Zo slecht is dat album ook weer niet.

avatar van teus
Compacte maar Compleet goed verzamelalbum stevige rock van een uitstekende band

Met hierop absoluut de mooiste van Bad Company Feel like makin' Love