Eye to Eye - Eye to Eye (1982)

Label: Warner Bros.

1. Hunger Pains (4:02)
  2. Life in Motion (4:19)
  3. Nice Girls (5:12)
  4. More Hopeless Knowledge (4:11)
  5. Progress Ahead (3:56)
  6. Physical Attraction (4:30)
  7. Time Flys (5:13)
  8. On the Mend (4:24)
avatar van RobbyT
"Hunger pains", een onvergetelijke klassieker!

avatar van Jean Rene
Jammer dat het prachtige nummer "Am I normal" er niet op staat.

Ik blijk dit album te hebben, geen idee hoe ik er aan kom. Het is nu niet exact mijn muziek. Eye toe Eye is een duo, Deborah Berg zang en Julian Marschall keyboards. Waarschijnlijk werd er veel van verwacht, want niemand minder dan Gary Katz van Steeley Dan heeft het album geproduceerd. En verder sta ik te kijken van de gastmuzikanten, Jim Keltner drums, Rick Derringer gitaar en wat nog meer top studio muzikanten. Deborah Berg heeft een kraakzuivere stem, dus daar ligt het ook niet aan. Maar het is juist de jaren 80 popmuziek waar ik niet zo veel van moest hebben, wat synths, stevig aangezette bas. Als het nog iets meer disco was zou ik bijna aan 2 unlimited denken. Dat is het gelukkig niet, want aan alles merk je dat hier prima muzikanten hebben meegewerkt. Muzikaal klopt het allemaal, maar het is absoluut niet mijn smaak. Soms lukt het me dan toch nog wel de kwaliteit er van in te zien, maar dat lukt me niet echt. Er zitten leuke stukjes bij, Derringer gaat zo nu en dan heerlijk los op zijn gitaar, maar dan wordt dat weer afgewisseld met wat smakeloze jaren 80 pop. Hopelijk kunnen anderen dit wel waarderen. Eye to Eye heeft nog wat andere albums gemaakt, maar toen stopte het.
Er is nog een nadere Eye to Eye band, maar dat is Franse prog muziek, dus haal die niet door elkaar.
Misschien eens luisteren of me dat wat beter bevalt.

Weer zo'n vergeten album dat, uiteraard, erg jaren 80 klinkt. Maar wat geeft dat? De liedjes zijn sterk, teksten met inhoud, goed gezongen en met pit gespeeld. Kom er tegenwoordig nog maar eens om, met al die gekloonde autotune-bagger die de hedendaagse popmuziek uitbraakt.