Dave Grusin - The Firm (1993)

Score
Label: MCA

1. The Firm - Main Title (3:48)
  2. Jimmy Buffett - Stars on the Water (3:16)
  3. Mitch & Abby (2:22)
  4. Lyle Lovett - M-O-N-E-Y (3:18)
  5. Memphis Stomp (3:37)
  6. Nanci Griffith - Never Mind (3:42)
  7. Ray's Blues (4:34)
  8. Dave Samuels - Dance Class (5:46)
  9. The Plan (4:44)
  10. Blues: The Death of Love & Trust (3:14)
  11. Robben Ford & The Blue Line - Start It Up (3:48)
  12. Mud Island Chase (3:53)
  13. How Could You Lose Me? - End Title (3:41)
neo
Je luistert deze score van Grusin jaren niet en probeert te achterhalen hoe deze ook alweer klonk.De piano zal te binnen schieten, meer in principe niet.Die piano is dan ook de drijfveer van Grusin, nog meer aanwezig dan in andere scores.Deze bepaalt het tempo grotendeels, creert de suspense door voelbaar sneller te spelen, door te pingelen, misschien een beetje tegen het crashen naarmate de score vordert.Maar de componist vergeet niet de rest van zijn principiele jazz-stijl.Juist dat blijft niet hangen.3.5 sterren