Irfan - Seraphim (2007)

2. Invocatio (1:35)
  3. Hagia Sophia (5:57)
  4. Vernal Garden (5:57)
  5. Fei (4:17)
  6. Los Ojos de La Mora (3:28)
  7. Star of the Winds (Khaukab Al Hawwa) (7:34)
  8. Invocatio II (1:33)
  9. Return to Outremer (7:48)
avatar van raymondkeuters
Dichterbij Dead Can Dance heb ik het nog niet gehoord. Daarnaast ook gewoon goed! uit Bulgarije.

avatar van Barney Rubble
Deze muziek doet inderdaad denken aan de esoterische kant van Dead Can Dance.
Zweverige muziek!. De klanken komen afwisselend Arabisch of Slavisch op mij over.
Naar het einde toe bevat deze plaat enkele intrigerende, bezwerende nummers.
Zeker een album die meer muziekliefhebbers zouden waarderen.

avatar van Brunniepoo
Qua sound heeft het inderdaad nogal wat van Dead Can Dance weg. Verschil is wel dat Irfan veel meer in het 'authentieke' circuit zit, dus veel meer gebruik van traditionele instrumenten, terwijl Dead Can Dance, voor zover ik weet, in de regel vooral gebruik maakt van het instrumentarium van de hedendaagse muziek. Live vond ik Irfan overigens ook wat spannender dan Dead Can Dance.