Kloser leende zijn talenten als componist al 6 keer eerder uit aan regisseur Josef Rusnak.Nog steeds gruwelt hij van het scoren voor grote filmstudio films, vanwege de bombastische muziek. Kloser zal dan ook nooit hierop te betrappen kunnen zijn, zo ook bij The Thirteenth floor niet. Zijn score werd opgenomen in Wenen en Duitsland. De Duitse overheid steunde hem zelfs nog met wat geld om de kosten naar beneden te helpen. Het prachtige piano thema was in wezen de reden waarom hij aan boord was gebracht bij dit project. Dat zelfde piano thema is het thema van liefde, de liefde tussen personen. Keer op keer zorgt dit voor magische tintelingen. De opzet was om zowel de jaren 30 als 90 sfeer weer te geven in zijn werk. Eenmaal alle thema’s en de algemene sfeer geintroduceerd word hier ook niet meer vanaf geweken. Om de film er even bij te betrekken: in een bepaalde suspensevolle scene gaat hij tegen de suspense in door gewoon rustige melodieen te creeren. Dit is zo een van de uitschieters van de score. Zo wordt er op een gegeven moment ook zeer verrassend gebruik gemaakt van een van de vrouwelijke solisten van het Wiener Sangerknaben koor, met een geluid van puurheid en emotie. 4 sterren