Deadicated (1991)

Country / Rock
Label: Arista

1. Los Lobos - Bertha (5:17)
  2. Bruce Hornsby & The Range - Jack Straw (5:51)
  3. The Harshed Mellows - U.S. Blues (5:18)
  4. Elvis Costello - Ship of Fools (5:20)
  5. Suzanne Vega - China Doll (3:25)
  6. Suzanne Vega - Cassidy (3:34)
  7. Dwight Yoakam - Truckin' (5:25)
  8. Warren Zevon - Casey Jones (4:16)

met David Lindley

9. Indigo Girls - Uncle John's Band (4:48)
  10. Lyle Lovett - Friend of the Devil (4:14)
  11. Cowboy Junkies - To Lay Me Down (5:18)
  12. Midnight Oil - Wharf Rat (6:05)
  13. Burning Spear - Estimated Prophet (6:46)
  14. Dr. John - Deal (4:17)
  15. Jane's Addiction - Ripple (4:39)
avatar van Ceasar
Een mooie tribute CD voor The Grateful Dead. Vooral de bijdragen van Lyle Lovett en Suzanne Vega kunnen mij bekoren.

Voor mij was de bijdrage van Jane's Addiction de reden om dit te kopen. Het laatste studionumer van de originele bezetting. Een prettig nummer, maar qua stijl niet te vergelijken met of Jane's Addiction of The Grateful Dead.

avatar van heartofsoul
Aardig tribute-album met enkele verrassingen, zoals de covers van Burning Spear, Dr. John en The Indigo Girls. Maar als een eenheid wil deze verzameling zich niet laten beluisteren, althans niet door mij. Dat heeft ook een beetje te maken met mijn muzikale smaak, waardoor ik bijvoorbeeld Bruce Hornsby en Midnight Oil vind detoneren, hoewel het op zich natuurlijk geen slechte nummers zijn. Het mooist vond ik: Elvis Costello, Los Lobos, Warren Zevon en Suzanne Vega, en voor die artiesten heb ik de cd destijds dan ook gekocht.