Liesbeth List - Meisjes van Dertig (1979)

Label: Philips

1. Meisjes van Dertig (5:22)
  2. Atlantis (3:37)
  3. Hee Jij Daar (2:21)
  4. Nasmaak (4:03)
  5. Amsterdam Graffity (5:09)
  6. Ga Je Gang Maar (3:15)
  7. Brando (3:39)
  8. Stien (5:08)
  9. De Ballade van Annie Leeflang (4:39)
  10. Vogelvrij (4:09)
avatar van FunkStar
Een mooi album met het prachtige titelbummer. Ook Hee Jij Daar en Stien mogen er zijn. En het nummer Amsterdam Graffity is misschien een vreemde eend in de bijt, maar toch ijzersterk. Ze waagt zich zelfs aan een beetje disco..

avatar van B.Robertson
Eén van haar betere platen is de eerste indruk. Vandaag een smetteloos exemplaar aangeschaft. Alleen de Dr. Hook cover Ga Je Gang Maar (I Gave Her Comfort) valt wat uit de toon maar nummers als idd Meisjes van Dertig, Hee Jij Daar, Stien en De Ballade van Annie Leeflang behoren zo maar tot haar betere werk. Het album zelf zal wel niet veel uitgehaald hebben als opvolger van haar laatste Nederlandstalige (succes)album Foto van vijf jaar eerder.

Deze week voor een euro op vinyl aangeschaft bij de kringloop en nu aan het luisteren. Het eerste nummer bevalt al heel goed... dus ik denk geen miskoop! Maar dat is een plaat van Liesbeth List toch al niet zo snel.

avatar van B.Robertson
Tot-en-met dit album zal het geen miskoop zijn, Juist succesalbum 'Foto' is wat minder en 'Theodorakis' wat zwaar op de hand, vind ik dan. Hierna komt 'Voor Vanavond en Daarna' die behoorlijk minder is en die comeback van haar vind ik niet zo interessant. 'Meisjes van Dertig' is m.i. haar laatste goede album. Staat tot mijn verrassing op iTunes, samen met een vrij omvangrijk oeuvre. De gemiddelde tijdsduur is met vier minuten redelijk lang voor haar doen. 'Hee Jij Daar' is een single geweest en niet het enige nummer dat aardig met de tijd meeging.