Lalo Schifrin - Bullitt (1968)

Argentiniƫ
Score
Label: Warner Bros.

1. Bullit (Main Title) (3:09)
  2. Shifting Gears (3:14)
  3. Ice Pick Mike [Movie Version] (4:01)
  4. Cantata for Combo (2:53)
  5. Room 26 [Movie Version] (2:29)
  6. On the Way to San Mateo (2:37)
  7. Just Coffee (3:05)
  8. Main Title (2:15)
  9. The Aftermath of Love (3:03)
  10. Ice Pick Mike [Record Version] (3:09)
  11. Hotel Daniels (3:33)
  12. Bullit, Guitar Solo (1:46)
  13. The First Snow Fall (3:44)
  14. Room 26 [Record Version] (3:41)
  15. The Architect's Building (1:49)
  16. Song for Cathy (4:31)
  17. Music to Interrogate By (2:53)
  18. End Credits (3:52)
neo (crew)
Enerverende score met een briljante vondsten. Zo is er het opmerkelijke met de muziek bij de car chase. Aan het begin hiervan zet Schifrin de achtervolging op de kaart met ritmische, energieke jazz, waarbij manouvres van de auto werden vertaald naar score. Als eenmaal de achtervolging in een hogere versnelling gaat stopt de score abrupt en maakt plaats voor de ''gierende banden'' effecten en alle andere geluidseffecten. Zo vloeieloos ofwel zo overtuigende overschakeling dat je het haast niet door hebt.

avatar van Thunderball
Goede jazzy soundtrack, typisch Schifrin, toch vind ik sommige tracks zeer gedateerd aan doen en buiten de filmbeelden er bij niet echt geweldig, bv de muziek die in het restaurant wordt gebruikt.

Maar dat heb ik wel vaker bij deze componist (bij Dirty Harry bv de muziek bij de stake-out, wachtend op de mogelijke komst op het dak er tegenover van Scorpio, vind ik ook om niet te beluisteren zo saai).

Wel weer balen dat ik zie dat hier bonustracks opstaan, hoewel het hoesje het zelfde is als bij mij.

Van de andere kant:
ik heb wel een schaalmodelletje van de Ford Mustang met McQueenpoppetje (!) vh Engelse speelgoedmerk Corgi.

Of is dit wellicht voor een volwassen man van 38 ietswat kinderachtig?

Zoja, dit heb ik niet gezegd!

Zonee, cool he?!

neo (crew)
Het lijkt erop dat je zo'n beetje alle Lalo Shifrin scores in diens niet meest uitgebreide versie hebt....

avatar van Thunderball
ja klopt, het is hier ook dat ik voor het eerst er over hoor!

Zag ook dat er een cd bestaat van The Thomas Crown Affair (ben behalve JB en Stonesfan ook nog wel een McQueen bewonderaar vandaar), ik wordt groen en geel van nijd!

Waarom weet ik dat niet en heb ik dat allemaal niet in de kast hier staan?! Grrrrrrrrr!

avatar van misja82
Thunderball schreef:

Van de andere kant:

Of is dit wellicht voor een volwassen man van 38 ietswat kinderachtig?

Zoja, dit heb ik niet gezegd!

Zonee, cool he?!

Erg cool, forever young!

Gister deze film weer gezien en gelijk op zoek gegaan naar de score. Erg lekkere muziek.