Sluwe Voszz - Gevangen Emotie (2007)

Uitgebracht in eigen beheer

met Beretta 9

7. Ik Vind Je Nice
  8. Wie Wil een Probleem?

met Trife da God

9. Leven in de Ghetto (Benzie)
  10. Dat Wat Jij Niet Kunt

16. Bakenessergracht [Remix]

met Apathy

17. Soort van Man
avatar van MJ_DA_MAN
Raar dat dit album nog niet op de site stond. Ik kwam deze gast toevallig tegen op State (dacht ik), waardoor ik terecht kwam bij de homepage van hem. Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik las wat deze plaat allemaal bevat. Je leest het al op de voorkant: een aantal grote undergroundrappers/producers (4th Disciple ) die hun bijdrage leveren aan een album van Nederlandse bodem. Hoe dat komt? Sluwe Voszz is bevriend met Cilvaringz (tourt momenteel ook met hem), en zo kun je dus al vaststellen dat het een soort vriendjespolitiek is. Maar vriendjespolitiek of niet, ik heb het album nu via de download binnengehaald en ben natuurlijk wel benieuwd. Wie de link wil, kan me een PM sturen. Maar nogmaals, erg raar dat ik hier nog totaal niks over gehoord had gezien de plaat al in november te koop was.

Overigens is hier de playlist met producers erbij, plus nog een leuk weetje:

01. Yaw (geproduceerd door OSO)
02. Hip-Hop (geproduceerd door 4th Disciple van o.a. Killarmy)
met Shabazz the Disciple van Sunz Of Man
03. Gevangen Emotie (geproduceerd door Benzie van KGV)
met Ten
04. Mijn Message (geproduceerd door Benzie)
05. Stad (geproduceerd door OSO)
met OSO
06. Untitled (geproduceerd door Beretta 9 van Killarmy)
met Beretta 9
07. Ik Vind Je Nice (geproduceerd door Mighty Mexoi)
08. Wie Wil een Probleem? (geproduceerd door Iron Shiek)
met Trife da God van Theodore Unit
09. Leven in de Ghetto (geproduceerd door Benzie)
10. Dat Wat Jij Niet Kunt (geproduceerd door DJ Dubbele Dee)
met in de outro, jawel, Vinnie Paz
11. Zure Appel (geproduceerd door NoOt)
met NoOt
12. De Wereld Draait Door (geproduceerd door NoOt)
13. Oost West (geproduceerd door OSO)
met OSO
14. Tel Maar Mee (geproduceerd door NoOt)
met NoOt
15. Water en Vuur (geproduceerd door Panik van Molemen)
16. Bakenessergracht [Remix] (geproduceerd door Beretta 9)
met Apathy
17. Soort van Man (geproduceerd door NoOt)

Het zijn bij de weg niet de grote heren van Killarmy of Molemen (niet dat hun bijdrage zo intensief zal zijn geweest maar dan nog) die met de beste beats aankomen, maar de onbekende Nederlandse producer NoOt steelt de show. Groot talent, die ik het liefst bij 0118 achter de knoppen zie. Want Sluwe Voszz komt echt tekort. Mijn cijfer volgt.

avatar van MJ_DA_MAN
Onevenwichtig album. De producties zijn goed (NoOt steelt de show zoals ik al zei), maar de rapper niet. Het is dan ook meteen te horen dat dit vriendjespolitiek is, want hoe komen anders o.a. Apathy en Vinnie Paz op een album van een middelmatige NL-rapper? Ondanks dat staan er toch een aantal erg genietbare nummers (producties) op. 3*.

400e stem.

Harco
Volgens mij heeft hij die guestverses gewoon gekocht. Zo verkocht (of verkoopt) Sean Price ook verses op zijn MySpace voor $500,- ofzo. En wel meer rappers doen dat. Ik las ergens dat dit Voszz dit had gedaan.

Had geen zin om dit album toe te voegen en te luisteren, want die Voszz is echt een kutrapper.

avatar van thomzi50
Dat is niet zo duur, 500 dollar.

Harco
Ik weet het, maar van Price weet ik dat hij je alleen een verse verkoopt als hij potentie in je ziet; wat andere rappers voor criteria handhaven weet ik niet. Anders snap ik niet waarom Sluwe Voszz wel verses toegeschoven krijgt, haha.

avatar van MJ_DA_MAN
De vocals zijn niet gekocht. Apathy doet ''gewoon'' in zijn videoclip en zoals ik al zei tourt of heeft ie getourt samen met Cilvaringz, die al die gasten kent. Bovendien representen alle gastrappers Sluwe Voszz in de nummers waar ze een gastverse hebben. Vinnie Paz komt bijvoorbeeld met de volgende outro: It's my motherfuckin' man Sluwe Voszz. Dat klink echt zo grappig, als de rapper van JMT ''Sluwe Voszz'' uitspreekt . Maar zoals ik al zei, de gastverses zijn níet gekocht. Als je het album luistert kun je zelf ook horen dat het niet zo is.

avatar van j.b.b.l
Wat een slechte rapper zeg,geen flow,lyrics zijn simpel.Zelfs de producties red deze plaat niet.2,5

avatar van Jasonn
Heb het album gekocht nadat ik had gelezen op hijs dat er ook een 40 pagina tellend boekje erbij zat!

En dat het de moeite waard zou zijn, zoizo zit het in ee DVD hoes en dus ook een dik boekje erbij. Vond de verhalen nice!

Ik moet zeggen die boy is goed bezig met zijn shit, of je hem nou dope vind of niet dat kan je niet ontkennen!

Sluwe Voszz te horen in Amerikaanse speelfilm

De Haarlemse rapper Sluwe Voszz is met zijn nummer Bakenessergracht te horen in de Amerikaanse speelfilm The Box. In de film spelen onder andere Gabrielle Union, bekend van onder andere Bad Boys 2. Ook zal Alan Buckley bekend van CSI NY in de film te zien zijn.

Het nummer Bakenessergracht is toevallig ook de eerste videoclip van het album Gevangen Emotie. Sluwe Voszz bracht Gevangen Emotie onlangs zelf uit in samenwerking met Walboomers. Op de plaat zijn onder andere Shabazz the Disciple, Ten, Beretta 9, Trife da God en Apathy te horen.

In The Box gaat een ontslagen LAPD-detective in een woning op zoek naar miljoenen in gestolen geld. Het plan gaat echter fout en detectives van de moordbrigade zoeken naar antwoorden door de enige overlevenden van de inval te ondervragen: een dief en zijn slachtoffer. De muziek in de film is verzorgd door Kinetic (Beretta 9) & The RZA van Wu-Tang Clan die ook beiden een kleine gastrol hebben in de film. Bakenessergracht is geproduceerd door Beretta 9 en op verzoek van regisseur A.J. Kparr te horen in de film. Sluwe Voszz is daarmee de eerste Nederlandstalige rapper die een Amerikaanse speelfilm op zijn CV kan zetten.

haha dat is wel bazig hoor!

avatar van T.O.
Wat een suf gedoe, die clip. Productie is wel ok ja.

avatar van pascal83
1,5
De producties zijn bij wijlen leuk tot goed en er staan enkele goede features op, maar Voszz vind ik maar een erg matige rapper met een irritante stem die vooral teert op zijn connecties.

1.5*

proef hier jaloezie

Harco
Waarom kruip jij steeds in Sluwe Voszz zijn kont?

avatar van Jasonn
omdat ik hem dope vind wat hij doet en ik niet snap waarom hem dat zo wordt mis gegunt..

en andere mensen doen dat toch ook bij Opgezwolle?

avatar van pascal83
1,5
Jasonn schreef:

en andere mensen doen dat toch ook bij Opgezwolle?

Heeft niets te maken met misgunst of afgunst, ik gun die jongen al het geluk in de wereld. Ik vind alleen dat hij gewoon een erg matige rapper is, dat is gewoon een mening gebaseerd op muzikale smaak.

avatar van Conway Twitty
Alleen zijn naam en eerste clip zijn al, genoeg om dit niet te beluisteren. (Maar Apathy klinkt dan wel erg goed)

avatar van MJ_DA_MAN
Er zitten toch een paar erg goede beats tussen (De Wereld Draait Door, Tel Maar Mee (vooral die twee), Zure Appel en Bakenessergracht remix ook wel vind ik), maar een aanrader is dit niet echt, nee. Sluwe Voszz is simpelweg saai en oninteressant qua teksten.

Relax
Jasonn schreef:
proef hier jaloezie

Ben jij zijn vriend ofzo ?

avatar van Jasonn
Weet iemand of die Noot (producer) ook nog op andere cd's producties heeft staan?

Berichten verplaatst naar Sluwe Voszz

avatar van Rhythm & Poetry
1,0
Ai, wat een matige rapper is die Sluwe Voszz. Tekstueel spreekt het me zelden aan maar ook zijn flow ligt mij niet lekker in het gehoor. Deze cd wordt dan ook gered door de producties en de opvallende gastbijdrages.

avatar van MAS
MAS
Een 40 paginas tellend boekje? Wast moet ik me daar bij voor stellen?

Wilde eigenlijk nog ff wat van hem checken voor ik naar GZA ging. Maar door de reacties heb ik geen zin meer om daar tijd in te steken.

Hypnotick
Snap niet dat zulke achterlijke rapper het voor elkaar krijgt om met zulke grote namen samen te werken. snap echt niet wat Apathy bezielt om met iemand als Sluwe Voszz muziek te maken.

avatar van MJ_DA_MAN
Lees daarvoor mijn eerste berichten hier.

Rene1979
Ook ik vind Sluwe Voszz een erg matige rapper. Ik werk toevallig in Haarlem dus ook de Bakenessegracht vandaar dat ik dit album ben gaan luisteren. Beats zijn dik in orde (mag ook wel met deze lijst aan producers) Maar Sluwe zelf is echt een meer dan ondermaatse rapper. Ik vind het te simpel en hij maakt zich er heel makkelijk vanaf. Daarbij vind ik zijn stem ook te irritant.

avatar van VforVictor
pfff dit is wel d e meest slechte rapper van nederlandse bodem, kzweer t

avatar van ThingMan
Het nummer Bakenessergracht Remix is best relaxt, maar zonder Sluwe Voszz. Hij verneukt dat nummer aan alle kanten. Het is gewoon zonde. De man kan beter stoppen en wat anders gaan doen.