The Magnetic Fields - The Charm of the Highway Strip (1994)

Label: Merge

1. Lonely Highway (3:05)
  2. Long Vermont Roads (3:26)
  3. Born on a Train (3:45)
  4. I Have the Moon (2:36)
  5. Two Characters in Search of a Country Song (3:32)
  6. Crowd of Drifters (3:35)
  7. Fear of Trains (3:14)
  8. When the Open Road Is Closing In (3:38)
  9. Sunset City (4:05)
  10. Dust Bowl (2:19)
avatar van Paalhaas
Waarom ben ik de enige die hierop heeft gestemd??? Dit is namelijk een perfect popmeesterwerkje van 33 minuten.
Merritt betoont zich een ware meester van zowel heerlijke melodieën als excentrieke arrangementen. Echt een must voor liefhebbers van eigenwijze popmuziek. Alle 10 goed!

avatar van Near
Sterke eerste helft van de plaat (t.e.m. Crowd of Drifters - het beste nummer op de plaat), maar naar het einde toe een stuk zwakker. Ik ben er nog niet volledig uit of dit aan de nummers zelf ligt, of aan het sfeertje dat mij niet meer dan een dikke 20 minuten weet te boeien.

Geef mij maar 69 Love Songs - veel gevarieerder en leukere teksten .

avatar van Masimo
De stem van Merritt doet me denken aan die van Calvin Johnson van Beat Happening, en die heeft 'n behoorlijk gave stem. Merritt dus ook, en die werpt 'm in mooie melodieën en fijne liedjes, met als hoogtepunt het geweldige 'When the Open Road Is Closing In'..

'Time - measured in dotted yellow lines has passed you by'

avatar van Masimo
Dahhhh, ik verhoog 'm