Thin Lizzy - Live from Derby 1975 (2007)

Ierland

5. Sha La La La
  6. Baby Drives Me Crazy
  7. Me and the Boys
EVANSHEWSON
Behalve The Boys are Back in Town en Whiskey in the Jar ken ik eigenlijk niets van deze band, maar de hoes spreekt me wel aan!

avatar van Sir Spamalot
Dit verbaast me toch wel een beetje: Thin Lizzy was één van de eerste groepen met twee lead-gitaren. Kijk gewoon eens naar wie er allemaal de gitaar gehanteerd heeft bij Thin Lizzy: o.a. Gary Moore, Snowy White, John Sykes, Scott Gorham, Brian Robertson.

Mijn favoriete Thin Lizzy blijft Chinatown vanwege het sublieme samenspel, maar ze hebben een aantal krakers uitgebracht!

De moeite waard om eens nader te onderzoeken

EVANSHEWSON
Bedankt, Sir Spamalot, ik zal me eens gaan verdiepen in deze band van wie ik nauwelijks iets ken, tja, dat ging zo in de seventies; je kocht wat platen, je vrienden ook, en dan ging je elkaars platen ontlenen om ze op cassettebandjes op te nemen, helaas, in mijn vriendenkring blijkbaar geen Thin Lizzy fans, anders was ik er wel mee in contact gekomen natuurlijk!

avatar van Sir Spamalot
Moest je eens weten wat ik door deze website allemaal heb leren ontdekken waaronder Johnny Cash (jouw schuld! ).

Inderdaad, vroeger werd er veel meer rondgeleend bij vrienden.
Nu heeft het internet dat een beetje vervangen. Mijn vrienden en ik kochten altijd samen verschillende albums, zodat we ze eens konden lenen en opnemen op casssette (waar is de tijd )

Dit is ongetwijfeld één van de eerste live-opnames van Thin Lizzy, gezien de datum. In het begin waren ze wel maar met zijn drieën...
Het formaat van twee lead-gitaren is later gekomen.

Hé, webmaster: hier staat wel de verkeerde hoes: dit is van Live And Dangerous, een dubbel-live album van 1978. Voor de rest: keep up the good work.

avatar van sugar mice
De cover hier is inderdaad van Live and Dangerous, maar ook van Live in Derby 1975. Deze laatste is namelijk als extra live cd toegevoegd aan de DVD release van Live and Dangerous in 2007.
Als je het hebt over bands als Led Zeppelin, Deep Purple en Black Sabbath als grondleggers van rock / hardrock dan mag Lizzy niet ontbreken.

Empyrium
Uitstekend live album van Thin Lizzy, de DVD is een must-have voor elke rock fan.

avatar van freakey
Empyrium schreef:

Wat betreft die dvd.... klopt.... deze (bonus)cd kan in geen enkel opzicht wedijveren met de "echte" live and dangerous live lp....